Photo ofPassejada de Sant Gervasi a l'Hotel Vela pel Mont Tàber, el sostre de la Bàrcino Romana Photo ofPassejada de Sant Gervasi a l'Hotel Vela pel Mont Tàber, el sostre de la Bàrcino Romana Photo ofPassejada de Sant Gervasi a l'Hotel Vela pel Mont Tàber, el sostre de la Bàrcino Romana

-29 ft
June 15, 2022
June 2022

near Sant Gervasi - Galvany, Catalunya (España)

El Mont Tàber és un turó situat al barri Gòtic de Barcelona, a 16,9 m sobre el nivell del mar, i que acollí el primer assentament romà de la nova Bàrcino. És difícil de percebre per les edificacions de la ciutat, però el pendent d'alguns carrers permet notar la diferència de cota entre la ciutat romana, situada sobre el turó, i els terrenys més baixos del voltant. Hi ha una placa i una roda de molí al terra que assenyalen el vèrtex del cim.

La passejada comença a la cruïlla de la Travessera de Gràcia amb el carrer Tuset i va baixant tot el pla de Barcelona per la Rambla de Catalunya, Ciutat Vella, Catedral, Mont Tàber...fins a sortir al Passeig de Colom, el Passeig de Joan de Borbó, la Plaça de Mar, l'Hotel Vela i el Nou Passeig del Trencaones.

INICI I TORNADA
Per arribar al punt d'inici hi ha diversos busos i l'estació FGC Gràcia. En acabar i per tornar a l'inici o a un altre lloc de la ciutat, hi ha la parada del Bus V-15 que puja tota la ciutat fins a l'Avinguda del Tibidabo

ITINERARI
La ruta és molt fàcil de seguir i es pot anar per diferents carrers per arribar al mateix lloc. S'ha triat la baixada "més còmoda" pels carrers de l'Eixample barceloní. En concret, es baixa per Rambla de Catalunya, prou ample per passejar sense massa aglomeracions a primera hora del matí. Un cop a Plaça Catalunya (WP05), s'ha triat baixar per Portal de l'Angel, el pla de la Seu, donar la volta a la Catedral per l'esquerra (WP06), seguir pel carrer de la Pietat i entrar al carrer del Paradís, on hi ha la seu del Centre Excursionista de Catalunya.

Al davant del CEC, trobareu una roda de molí al terra i una placa a la paret amb d'indicació de que sou al Mont Tàber, de 16,9 m sobre el nivell del mar, el sostre de la ciutat romana de Bàrcino. (WP07)

Seguint pel mateix carrer sortim a la Plaça de Sant Jaume (WP08), que la creuem en direcció Sud i agafem el carrer de la Ciutat, el de Regomir i el de Marquet, que de fet és el mateix carrer que va canviant de noms, per sortir al Passeig de Colom, on ja trobem el mar (WP09). Anem cap a l'esquerra i passem per la escultura "La cara de Barcelona", (WP10), que es va plantar en ocasió dels Jocs del 92.

Seguint endavant passem pel costat del Museu d'Història de Catalunya, enfilem el Passeig de Borbó i arribem a la Plaça del Mar, (WP11), una enorme esplanada davant del mar, al costat dels Banys i la Platja de Sant Sebàstià. Seguim pel passeig del Mare Nostrum fins al Hotel Vela (WP12) i la plaça de la Rosa dels Vents, on veureu una escultura anomenada "Les quatre Barres", on comença el Nou Passeig del Trencaones.
Anar fins a la fi del passeig i tornar suposa, més o menys, 1 km de recorregut extra a l'activitat.

En tornar del Trencaones, baixem fins al Passeig Joan de Borbó on trobem la parada del V-15, on donem per acabada la passejada urbana.