Ruta turística entre l'àrea d'autocaravanes de Bellpuig i la de Preixana

Photo ofRuta turística entre l'àrea d'autocaravanes de Bellpuig i la de Preixana Photo ofRuta turística entre l'àrea d'autocaravanes de Bellpuig i la de Preixana Photo ofRuta turística entre l'àrea d'autocaravanes de Bellpuig i la de Preixana

43 minutes
June 2, 2022
June 2022

near Bellpuig, Catalunya (España)

Turisme Urgell us proposa la ruta en modalitat passeig/turística que transcorre entre dues àrees d'autocaravana, la de Bellpuig i Preixana. Una ruta sense dificultats que està pensada per fer-la caminant, corrent o amb BTT/Gravel.

Es tracta d'un recorregut de poc menys de 10 quilòmetres amb tan sols 35 m de desnivell positiu acumulat i classificat com a fàcil. Una ruta pensada per seguir-la en el sentit contrari a les agulles del rellotge.

El recorregut que en bona part del trajecte sembla lineal, en realitat trepitja dos camins diferents; el camí de la banqueta del canal i el camí que hi ha paral·lel al del canal. Depenent de l'hora del dia i en temporades estivals podreu escollir qualsevol dels dos camins per fer el trajecte, segons on hi hagi més ombra.

Tot fent aquesta ruta tindreu unes vistes privilegiades de Bellpuig, Preixana i també dels Secans de Belianes i Preixana. Bona part d'aquesta ruta segueix el Canal d'Urgell, i per això podreu gaudir d'alguns trams arbrats que tant s'agraeixen en èpoques estivals. També visitareu Preixana i passareu per davant d'algun element singular com la Capella de la Mare de Déu de l’Horta , el singular pantà d'Atxe o el Parc de l'Ermita de Montalbà.

Continueu llegint per a una descripció més acurada de la ruta:

Sortirem de l'àrea d'autocaravanes de Bellpuig, situada al costat del Convent de Sant Bartomeu, pujarem per una zona de vianants arbrada fins al camí asfaltat, girarem a l'esquerra per passar per davant d'un pantà. Seguirem recte fins a trobar el Canal d'Urgell on girarem a l'esquerra. Seguirem el canal i el creuarem al segon pont que trobarem a la nostra dreta. Continuarem pel costat dret del canal per descobrir els inicis del pantà d'Atxe. El resseguirem per agafar un camí a la dreta que ens portarà cap al Tossal de la Fonta, on hi ha l'àrea d'autocaravanes, l'ermita de Montalbà i un berenador.

Continuarem cap a Preixana, gaudirem d'unes vistes úniques de l'església de la població i passarem per davant de la Capella de la Mare de Déu de l’Horta . Al final del carrer de la Verge de l'Horta girarem a l'esquerra per enfilar la tornada a Bellpuig, aquest cop passant pel camí paral·lel a la banqueta del canal. Podrem fruir d'unes boniques vistes a Bellpuig i el seu entorn.

Una ruta senzilla i bonica pensada per a les persones que busquen passar una estona de descoberta de territori damunt la bicicleta i que sense cap mena de dubte us recomanem des de Turisme Urgell.