PASSEIG PER SA COMUNA DE BINIAMAR

May 9, 2023
May 2023

near Lloseta, Baleares (España)

Avui hem anat a fer una passejada a prop: Biniamar, és un llogaret que pertany al munícipi de Selva. Segons el diccionari d'Alcover - Moll el nom de Biniamar és d'origen aràbic poblament Bani Ahmar "fills del vermell".
És un passeig còmode, agradable i fàcil per sa "comuna de Biniamar", hem anat fins a l'àrea recreativa s'hort i sa font de Biniatzent n'hi ha diverses barreres amb rètols i gairebé tot són finques privades. Hem tornat pel mateix camí fins a sa "comuna" i hem traspassat el torrent seguit per un caminet per on passava una canal d'aigo, on hi ha un pontet i hem anat al poble de Biniamar, hem arribat a l'església de Santa Tecla i hem pegat un cop d'ull a l'església Nova.

PictographRuins Altitude 627 ft

PictographIntersection Altitude 693 ft

PictographPicnic Altitude 715 ft

PictographDoor Altitude 686 ft

PictographFountain Altitude 873 ft

PictographBridge Altitude 735 ft

PictographReligious site Altitude 689 ft

L'església parroquial de Santa Tecla de Biniamar, fou aixecada per la meitat del segle VXII. Dos segles més tard va ser reformada i ampliada.

PictographRuins Altitude 663 ft

L'església Nova, és una edificació inacabada ja que no té sostre. Fou dissenyada per l'arquitecte Guillem Reynés i apadrinat pel polític Antoni Maura president del Gobern Español molt vinculat amb Biniamar.Les obres és van paralitzar per manca de diners, avui dia és empleada com a pista poliesportiva i també en celebracions populars.