Passeig de poetes i artistes a Castellcir

Photo ofPasseig de poetes i artistes a Castellcir Photo ofPasseig de poetes i artistes a Castellcir Photo ofPasseig de poetes i artistes a Castellcir

one hour one minute
May 20, 2024
May 2024

near Castellcir, Catalunya (España)

Passeig d'una hora pel nucli de Castellcir visitant els nostres monuments d'artistes locals i els poemes que tenim pel poble.

Inici i final a l'aparcament de l'Avda Santa Coloma, rere l'església de Santa Maria.

Poema de Castanyada, Isabel Barriel
Monument a la gent gran, Quico Villaran, escultor de Castellcir especialitzat en forja i material reciclat.

Rosa de Sant Jordi creada per la canalla de Castellcir amb Berta Canals Vilanova
Pintura mural Adopta'm de de Sergi Bastida.

Llibertat, Aureli Maria Escarré i Jané, abad de Montserrat.

Col•lectiu i persones. Cases, carrers i places... el poble. Mirador Avda, Sant Quirze.

Meditació última, Miquel Martí i Pol.

Poeta llaurador, Jacint Verdaguer.

L'home només arriba a ser ell de ple, quan estima. Josep M. Ballarín i Monset.

Monument Llangardaixos de forja, ferrer local.

PAU PAU PAU, 2000 any internacional de la cultura de la pau.

Passem per un parell de carrers que no estan asfaltats, podeu anar pel carrer paral·lel si ho preferiu.

Recomanem una aturada a Cal Forner a esmorzar o berenar i a Cal Sala a fer un cafè, una cervesa o un entrepà. També podeu anar a la perruqueria i posar-vos a la moda al Fes goig.

Al costat de Sant Andreu i al cementiri de Santa Coloma Sasserra també hi trobareu poesia peró aquests indrets no estan inclosos en aquesta breu passejada pel nucli de Castellcir.

PictographMonument Altitude 2,545 ft

Isabel Barriel i Quico Villaran

Poema de Castanyada, Isabel Barriel Monument a la gent gran, Quico Villaran Regna el primer fred sota l'auspici dels panellets, la collita dels fruits secs i la princesa ufana avui festejada. Oh, protagonista de la Castanyada, oh, castanya ja madurada, oh, fruit daurat de la tardor! Estrella a la llar de foc, contemporània de les carabasses, els moniatos i els rovellons, sàvia castanya que omples paperines, disfresses iaies i omples de fum l'ambient tot anunciant un hivern ja incipient.

PictographMonument Altitude 2,570 ft

el poble

Ampa, Bikers, Caçadors, Caminaires, Campaners, Caramelles, Castellcir amb Tothom, Colla del Tió, comissió de Festes, Comunitat d'Aprenentatge, Esplai, Falconers, Fira de la Joguina, Geganters, Grup de Joves, La Popa, Proscènic, Puntaires. Col•lectiu i persones. Cases, carrers i places... el poble. Castellcir, primavera 2006

PictographMonument Altitude 2,566 ft

Jacint Verdaguer

POETA LLAURADOR Poeta i llaurador sóc i faig la feina tan neta que llauro com a poeta i escric com a llaurador

PictographMonument Altitude 2,564 ft

Miquel Martí i Pol

Meditació última (...) Ara és l'hora de dir, ara és l'hora de recordar que el poble persisteix en tots nosaltres, en cada un de nosaltres, i que tot allò que hem fet i tot allò que hem desitjat és l'essència mateixa del poble indestructible.

PictographMonument Altitude 2,562 ft

Abat Escarré

El poble ha d'escollir el seu govern i ha de canviar-lo si ho desitja: Això és llibertat Aureli Maria Escarré i Jané, abad de Montserrat

PictographMonument Altitude 2,576 ft

Josep M. Ballarín

L'home només arriba a ser ell de ple, quan estima. Fra Bartomeu.

PictographMonument Altitude 2,574 ft

Llangardaixos

Plaça del Turó de Vilacís

PictographMonument Altitude 2,551 ft

Rosa de SantJordi i mural Adopta'm

Rosa creada per la canalla de Castellcir amb Berta Canals Vilanova Pintura mural Adopta'm de de Sergi Bastida

PictographMonument Altitude 2,562 ft

PAU PAU PAU

2000 any internacional de la cultura de la pau.