PARATGE DE TUDELA

-36 ft
May 24, 2021
May 2021

near Portlligat, Catalunya (España)

Avui una cosa totalment diferent: una passejada pel paratge de Tudela on el vent i l'aigua ha esculpit figures que podem jugar a veure qui les identifica. S'arriba per la carretera de Port Lligat al Cap de Creu i el seu accés està controlat. Deixem el cotxe a l'aparcament i comencem a passejar.

És molt divertit amb mainada doncs només de començar ja veiem perfectament la forma d'un camell.

Seguim cami avall i anem a veure un cubs que fan com de marc a la foto i després baixem als murals on s'explica tant la fauna i la flora del lloc com l'enderrocament de l'antic Club Mediterranée. Efectivament, aquest era l'emplaçament del club de Vacances on hi tenien edificades 443 construccions tals com bungalows, piscina, restaurant, un dispensari, etc. Afortunadament amb la declaració de Parc Natural tot això es va poder expropiar i va ser enderrocat l'any 2007.

Anem un xic enllà i trobem un lleó marí ben posat sobre la roca. Però de sobte i al cim de la muntanya apareix l'Àliga, enorme i imponent. És juntament amb el camell, la figura que més imposa. Després també veiem una morsa amb els seus bigotis, tot en un entorn on la pedra és la gran protagonista.

També veurem el conill i l'ós fins arribar a una caleta preciosa anomenada Es Gentils, l'únic lloc on et pots banyar. Unes escales ens permeten accedir-hi fàcilment i passejar fins a toca l'aigua. El racó està ben protegit del vent i convida al bany.

Pujant la partió i seguint un corriol costerut anem fins a la cala Culip, on hi trobem una barraca. El lloc és encantador i l'aigua mansa. també convida al bany.

Si no voleu tornar pel mateix camí, cal agafar el corriol que surt en direcció Sud pel mig d'un torrent que us enfilarà fins a la carretera i d'aquí fins l'accés de Tudela. Nosaltres hem preferit tornar pel mateix camí ja que és una passada.

Avui erem en Toni, La Montse, En Quim, la Carme i l'Ignasi. La Pilar fa bondat.

CAMELL

Foto de l'Os

PictographBeach Altitude -30 ft

PLATJA DE CULIP

Foto de la platja de Tulip