ONNAR

October 14, 2019
October 2019

near Anār, Ardabīl (Iran)

روستای تاریخی انار از توابع شهرستان مشکین شهر است. روستایی زیبا با آثار تاریخی که دارد نظر هر طبیعت گرد ماجراجو را به خود جلب خواهد کرد.
این برنامه کاملا گلگشتی است اما اگر قصد کوهنوردی دارید می توانید در همان اطراف از کوه های زیبایش استفاده کنید.
محلی های این روستا میگویند نام روستا اَنار نوشته میشود اما در حقیقت اُنّار یا اون - لار به معنی (آرد ها) است چون در قدیم آنجا آسیاب هایی در آنجا موجود بود و آرد منطقه از آنجات استحصال می شد به نام اوننار یا اونلار نام گذاری شده است.
در داخل روستا چناری با قدمت بالایی وجود دارد که داخا یک منزل شخصی است و گفته می شود که که به وقتی به بابک حمله می شده، بابک آنجا مخفی شده بود. یورشگران فکر کرده اند که بابک فقط می تواند زیر آن مخفی شود که زیر آن درخت را آتش میزنند در حالی که بابک با بالارفتن از تنه درخت خود را در از آن مهلکه نجات می دهد. صاحب
آن ملک شخصی که درخت مذکور آنجا روییده است می گفت که سازمان میراث فرهنگی جندین بار آنجا را مورد کاوش قرار داده است و از آنجا به سمت قلعه بَربَر به صورت زیرزمینی راه هست.
این روستا قلعه ای به نام قلعه بَربَر دارد که متاسفانه برای ما وقت نشد از آنجا دیدن کنیم
در داخل روستا سنگ هایی به شکل سنگ قبر وجود دارد که محلی ها به نام (پیر) می شناسند و یکی از آنها می گفت که این سنگها نشانه ای بوده جهت نشانه گذاری مسیرهای قدیم و امروزه سازمان میرهنگی این محل را جهت محافظت آنها فنس کشی کرده.
در اتنتهای مسیر و کمی خارج تر از روستا دو محل به نام هاب بنالار و داشکسن وجود دارد که در آن محل غارهایی وجود داشت که شبیه آغول بودند
خودِ بافت روستا زیبا و چشم نواز بود . خانه باغ ، کوچه باغ و پیاده راه های سنگ فرش زیبا یی داشت که مورد توجه گردشگران خواهد بود.