Oller del mas

September 11, 2020
September 2020

near Manresa, Catalunya (España)

Ruta molt planera i agradable que transcorre per paratges poc transitats i molt variats.
Hem deixat el cotxe a l'aparcament de l'Oller del Mas. Cal sortir de l'aparcament cap al sud i quan trobem una cruïlla amb un pal indicador, hem de seguir la pista de la dreta. La pista puja suaument per un entorn arbrat fins que arribem a la vinya de la Masia, una mica més endavant veurem a mà esquerra les restes de l'antiga masia ara en estat ruïnós.
Una mica més endavant, trobem un altre pal indicador i seguim per la pista que trobem a la nostra esquerra. Anem descendint suaument fins a trobar la riera de Guardiola que travessem fàcilment. Seguim avançant remuntant la riera per la riba esquerra fins arribar al Gorg de l'Oller inferior en un indret magnífic. Des del gorg un petit sender segueix la riba del riu i ens apropa a la part alta del gorg de l'Oller.
Cal continuar avançant, damunt una gran llosa de pedra. La riera baixa a la nostra dreta i nosaltres caminem per aquesta gran llosa plena de tolls d'aigua plens de vida, hi hem observat, granotes i alguns crancs.
Hem de tornar a creuar la riera i seguir fins a trobar la pista que ens apropa a la riera del Cornet i el magnífic gorg de Biarritz o del Mas de la Casanova. En aquest indret la riera s'engorja breument donant lloc a formacions capricioses i molt boniques.
Sortim del gorg per la dreta i anem transitant entre algunes vinyes i de seguida arribem a una zona amb vistes a Sant Sadurní de Salelles i el polígon industrial. Una mica més endavant trobem una pista que a mà esquerra ens portaria al nucli de Salelles, nosaltres però agafem el camí de la dreta.
Anem seguint la pista molt planera fins a arribar al Mas de l'Oller envoltat de vinyes i amb bones vistes envers Montserrat. Aprofitem per fer-hi una passejada i admirar aquest bell conjunt arquitectònic amb diferents edificacions entorn a un castell medieval que es remunta al S.X i que es va restaurar fa uns anys. Actualment acull una bodega, un restaurant i algunes atraccions de lleure.
En resum, aquest és un recorregut molt senzill i agradable per fer una passejada per indrets poc concorreguts però amb molt d'encant.