Naar het kruis van Benidorm

April 20, 2016
April 2016

near Benidorm, Valencia (España)

Start bij Torre Levante, loop via de boullevard richting Hotel Benikaktus.
Aan het einde van de boullevard neem de Av. Madrid naar boven.
Aan het eind rechtsaf de Calle Alcalde Manuel Catalan op.
Na een poosje ga je schuin terug de Calle dos Calas op, volg deze tot aan het eind en ga daar rechtsaf
de Calle Sierra Dorada op, bij een kleine rotonde gaat deze over in de Avenida Tokio.
Dit is de hoofdstraat, die blijven we volgen tot het einde, vlak onder het kruis gaat deze over in de Calle Taywan en die brengt ons tot aan het kruis.
Eenmaal bij het kruis kunt u beslissen of u nog verder gaat naar een hoger punt in de Sierra Helada,
Het kruis ligt op ongeveer 240 meter hoogte, de top van de volgende heuvel ligt op 340 meter.
Dus een tamelijk steile klim van 100 meter over rotsachtige bodem met veel losse ondergrond zoals grind en zand. De uitzichten vanaf de top zijn werkelijk fantastisch. Zorg wel voor goede schoenen.

PictographSummit Altitude 518 ft

De Top

Top in de Sierra Helada op 336 meter.

Tot hier is het geasfalteerd en redelijk makkelijk te bereiken, ook voor minder getrainde wandelaars.

Onderweg mooie vergezichten over de stad.

Net waar de hoogbouw stopt is een rotspunt waar je een mooi overzicht hebt over de boulevard.