Mura. PUIG DE LA BALMA (circular)

January 11, 2015
January 2015

•   4.6 6 Reviews

near Mura, Catalunya (España)

PUIG DE LA BALMA, MURA (Bages).

RECORREGUT: Aparquem al Centre d’Informació de Mura > Font de la Guineu > Creuem la Riera de Nespres > Pal indicador IP 5 (Els Tres Monts): ruta que seguirem fins el Puig de la Balma.

Molí El Faure > Font de la Noguera > Area Pic-nic (s l'hivern tancat) > Cascadeta de la Riera de Nespres. Travessem per uns taulons > La Vila > Pal indicador > Puig de la Balma.

Visitem el Museu d’eines del Puig de la Balma i l’Ermita de Santa Margarida. Anem fins a la Teuleria del Puig i Pou pel corriol SL-C 67.1. [*]

La tornada cap a Mura la farem circular. Un cop hem baixat pel costat del corral d'ovelles fins la pista de sota, anem cap a la dreta, i en quant la pista gira completament, aleshores prenem un corriol a l’esquerra, que ens porta a l’altra banda del torrent, des d’on tenim bones vistes de la vall i del Puig de la Balma.

Arribarem a La Creu de la Vila > Font de la Coma (bonica font amb bassa) > Bifurcació cap a les Coves de Mura > travessem la Riera de Nespres > Font sota l’aparcament del Centre d’Informació de Mura, on ens refresquem.

[*] NOTA: Si no visitem la Teuleria del Puig, són uns 5,5Km de recorregut circular.

CURIOSITATS:
> PELS VOLTS DE NADAL, MOLTS “CAGATIÓ” ENGALANEN ELS CARRERS DE MURA; és entretingut de passejar pels els carrers i anar trobant els troncs màgics decorats. Es veu que "per tal de reivindicar la figura del tió, al poble de Mura l'Ajuntament ha decidit renunciar als pares noels que decoraven el carrer i se'ls ha substituït per tions, que decoren de la mateixa manera i estan molt més lligats a les tradicions nostrades. Els seixanta pares noels han estat defenestrats, i s'han instal•lat diversos tions arreu del municipi".

> EL PUIG DE LA BALMA és una masia espectacular encastada dins una gran balma de roca, datat del s. XII, i considerat actualment Conjunt Històric Cultural d'Agroturisme. A part de la curiositat pintoresca i visual, en el Puig de la Balma hi ha un Restaurant, una capella del s. XIV, un Museu d'eines antigues, i també la possibilitat de reservar allotjament. Aquí s'hi van rodar pel.lícules com "Pa Negre" o El Bruc. Veure: http://puigdelabalma.com/es/

Centre d'Informació de Mura

Font de la Guineu

Riera de Nespres. Pal indicador IP 5 (Els Tres Monts)

Pal ind IP 5 els tres monts

Molí El Faure

El Faure

Font de la Noguera

PictographPicnic Altitude 1,580 ft

Area picnic (avui tot tancat). Barbacoes i taules

Area picnic (avui tot tancat)

PictographRiver Altitude 1,554 ft
Photo ofRiera de Nespres. Travessem per taulons Photo ofRiera de Nespres. Travessem per taulons Photo ofRiera de Nespres. Travessem per taulons

Riera de Nespres. Travessem per taulons

Cascadeta riera i travessar per taulons

La Vila

Vistes

La Creu de la Vila

La creu de la vila

Font de la Coma, amb bassa

Bifurcació cap a les Coves de Mura

Bif coves mura

PictographRiver Altitude 1,622 ft

Riera de Nespres, la creuem

Riera

Font

• Photo of ignasi&pilar
    ignasi&pilar May 20, 2017

Molt bona ruta i fàcil de seguir. Gràcies per compartir

• Jose77ma Nov 27, 2017

Muy buena ruta con la familia

• Photo of Ferran Rovira
    Ferran Rovira Aug 1, 2018

Una bona matinal.

• Photo of Alba Martínez Satorres
    Alba Martínez Satorres Dec 20, 2018

Molt fàcil i planera per fer amb nens

Sandra ole Dec 20, 2018

Hola Alba, gràcies pel comentari! Heu trobat molts tions? ; ) Pels volts de Nadal decoren tot el poble de Mura

• Conchicuarzos Nov 25, 2021

Hola Sandra!!
    Nos gustaria hacer esta ruta desde Mura. Esta bien indicada para poder seguir el camino?? La ruta que tu inficas aqui es por la montaña?? O atravesando Mura y cogiendo una pista ancha y bastante plana que pasa x al lado del merendero, continuas x la pista pasando cerca de una masia (creo) hasta girar a la izqda x otra pista ancha.
    Me gustaria aclararme....a ver si me puedes ayudar. Muchas gracias!!

Sandra ole Nov 29, 2021

Hola Conchi! La ruta está bastante indicada en algún tramo, aunque hay que decir que otros tramos pueden confundir. Encontrarás parte de pista ancha y la mayor parte de sendero.

Ya me contarás !

Espero que la disfrutes.

Saludos!!!

Sandra

• Sergisoft Dec 19, 2021

He fet aquesta ruta amb nens i l'hem gaudit molt. Al principi del dia hi havia boires (anticicló al desembre) però han escampat de seguida i ha fet el recorregut molt agradable.

Sandra ole Dec 27, 2021

Bon dia Sergisoft! Quina sort que el temps us va respectar per completar la ruta! Quan es va amb nens tot imprevist és poc, i millor que la boira escampés perquè poguéssiu disfrutar millor de l'excursió i de les boniques vistes de la vall de Mura.

• Photo of albaalbis91
    albaalbis91 Aug 12, 2022

Vaig fer aquest ruta ahir! Molt bonica, molt ben indicada i amb detalls de totes les coses interessants que ens trobem pel camí!
    Em va agradar que fos circular, així es podien veure cosea diferents com el molí, les Balmes... La Creu i la font de tornada...
    També és molt positiu el fet que la pujada més forta és a l'anada i a la tornada l'altre camí és més pla.

Una ruta molt complerta!

Moltíssimes gràcies per compartir-la

• Photo of Pep Alonso
    Pep Alonso Oct 23, 2023

Moltes gràcies per compartir la ruta, molt xula!!