Muntanya de Sant Pau

June 22, 2019
June 2019

near Vilafranca del Penedès, Catalunya (España)

La muntanya de Sant Pau està entre Vilafranca i Pacs del Penedès.
Segons vaig averiguar està farcida de fòssils del Cretaci. En aquells temps es trobava al mig de l’oceà. Ara ja no.
Vaig deixar el cotxe al parking de les Clotes, a Vilafranca, i cap a la Muntanya.
Des de dalt de la Muntanya vaig baixar fins Pacs del Penedès i un altre vegada cap amunt fins el restaurant del Cim i des d’allà cap el camí ral.
Volia anar a l'ermita de Sant Pau però no la vaig trovar. Quan tornava un rètol em va mostrar el camí, així que vaig tornar cap a la Muntanya i ara si ...... l’ermita de Sant Pau a la vista. Havia passat a tocar però havia donat mitja volta una mica abans.
L'ermita està excavada dins de la roca. Tot molt maco.
I tornada a Vilafranca

Peu de la Muntanya

Des del aparcament i seguint pel carrer 131 s'arriba al peu de la Muntanya. Veig un camí prop d'uns camps i enfilo cap Amunt.

PictographRisk Altitude 814 ft

Camp a través

El camí s'ha perdut, així que em toca fer una grimpada per les roques calcarees plenes de fossils segons diuen. Jo no veig cap fossil. Deuen d'estar amagats.

PictographIntersection Altitude 938 ft

Cruïlla

Ara no sé si tirar cap a l'esquerra o la dreta. Tiro pel mig.

PictographPanorama Altitude 722 ft

Pacs del Penedès

Arribo fins Pacs del Penedes. Faig mitja volta i de nou cap Amunt.

PictographSummit Altitude 955 ft

Fossils

Vaig trobant uns quans fossils. Una dent de taurò. L'emprenta dùna falguera. i més fossils.

Camí ral

Ara ja vaig de tornada pel camí ral.

Camí de l'ermita

De tornada a Vilafranca trobo el rètol de l'ermita i torno cap a la muntanya.

PictographReligious site Altitude 909 ft

Ermita de Sant Pau

Excavada a la roca, és molt senzilla però impressionant.