Photo ofMontserrat - Sant Joan (Pla de les Taràntules), Ermita de Sant Miquel i Monestir Photo ofMontserrat - Sant Joan (Pla de les Taràntules), Ermita de Sant Miquel i Monestir Photo ofMontserrat - Sant Joan (Pla de les Taràntules), Ermita de Sant Miquel i Monestir

50 minutes
July 8, 2022
July 2022

near Monestir de Montserrat, Catalunya (España)

Aquest itinerari permet gaudir d'una passejada de la muntanya de Montserrat i les seves vistes de manera molt senzilla i apta per als més petits perquè s'inicia des de la part més alta del recorregut.

Malgrat que no està marcat al mapa d'aquest itinerari, la ruta comença a l'estació del funicular que porta a Sant Joan i que ens permet salvar gairebé 300 metres de desnivell de manera molt còmoda i espectacular.

Un cop a dalt, al pla de les Taràntules, i després d'haver pogut gaudir de les vistes des del mirador, tot el camí transcorre en baixada i està molt ben conservat i indicat. Amb una mica de sort, fins i tot és possible trobar una de les cabres salvatges que habiten a la zona!

Hem iniciat el camí al Pla de les Taràntules i després d'una curta pujada que serà l'única de l'itinerari, iniciem un fort descens. Al llarg del camí val la pena anar gaudint de les meravelloses vistes que ens regala la muntanya.

El Camí de les Ermites, sempre en baixada ens mena cap a la vessant més orientada al sud-est de la muntanya.

Vistes des de la vessant més sud-est de la muntanya

Ens trobem al punt situat més al sud de l'itinerari, que encara pertany al tram del Camí de les Ermites. Seguim per la solana un un tros més fins que arribarem al Camí de Sant Miquel.

Seguim pel PR C-19, que és el camí principal que ara esdevé el Camí de Sant Miquel.

PictographRiver Altitude 2,780 ft

Creuem el Torrent de les Àguiles passant pel costat d'una bassa artificial. El camí esdevé més planer. En algunes ocasions aquesta bassa i el tram del torrent més proper al camí tenen una mica d'aigua estancada. Si s'hi va acompanyat amb criatures i es disposa de potets, s'hi poden collir capgrossos amb relativa facilitat.

Ermita de Sant Miquel

La capella es troba en un indret on la llegenda situa el temple de Venus. Era un lloc estimat pels viatgers medievals perquè la seva arribada signficava que estaven a prop del Monestir. La capella original fou totalment destruïda per la Guerra del Francés i l’any 1870 s’edificà l’actual capella que fou beneïda el dia de sant Miquel del mateix any per l’abat Muntades. Aquest indret era el lloc on el pare abat del monestir sortia a rebre els visitants importants. Al voltant de la creu actualment hi ha l'afició de construir-hi petits caïrns amb les pedres vermelloses. En ocasions s'hi poden veure decenes.

Poc després de deixar l'ermita de Sant Miquel, prop del trencall que ens mena cap a la Creu de Sant Miquel, ja podem gaudir de nou de les espectaculars vistes del Monestir de Montserrat.

PictographMonument Altitude 2,487 ft

Porta de Sant Miquel

El camí, molt més planer, ens mena per unes quantes escultures i petites construccions que homenatgen personatges importants de l'Església catalana i universal. Tal vegada la més significativa sigui la Porta de Sant Miquel que tenia com a finalitat protegir els peregrins dels bandolers. Continuant la baixada, aviat es troba, a mà dreta, una gran roca coneguda amb el nom de roca de la Llicència. Aquest nom de Llicència prové del fet que aquesta roca marcava l’indret fins el qual els monjos podien passejar sols, sense demanar permís als superiors. Hi han dades antigues que diuen que aquesta roca va caure, possiblement, durant l'any 1802.

PictographMonument Altitude 2,467 ft

A banda de ser un excel·lent lloc de descans situat a l'ombra, l'estàtua de Sant Francesc és un dels monuments escultòrics més antics i espectaculars d'aquest darrer tram de l'itinerari.

PictographTrain stop Altitude 2,374 ft

Tal vegada tindria més sentit que l'itinerari acabés al mateix Monestir de Montserrat, però hem volgut finalitzar-lo aquí, perquè és el lloc on pròpiament l'hem iniciat.