Montnegre carener (Sant Martí del Montnegre)

Photo ofMontnegre carener (Sant Martí del Montnegre) Photo ofMontnegre carener (Sant Martí del Montnegre) Photo ofMontnegre carener (Sant Martí del Montnegre)

October 30, 2013
October 2013

•   4.2 3 Reviews

near Olzinellas, Catalunya (España)

Excursió circular des de l'Església de Sant Martí de Montnegre fins a Santa Maria de Montnegre. Està molt ben senyalitzada com a sender local SL-C 103 (blanc-verd) i passa per camins, corriols i pistes completament aptes per a tots els públics.
Al començament coincideix amb un tram de GR-5 i al final amb un tram de GR-92.
S'hi pot veure molts castanyers, alzines, roures africans, roures de fulla gran, faigs, avellaners, trèmols i altres espècies d'arbres que no sé identificar...

Recorregut:
Sant Martí de Montnegre, Terra negra, Coll de Basses, Faigs d'en Preses, Punt de guaita (d'accés tancat), Turó Gros o de la Telefonista, Vaivé de la Casa Vella, Ermita de Santa Maria i font, font del Degotall, les bagues de castanyers, dos forns de carbonet, Alzina Grossa de Can Preses, Església de Sant Martí del Montnegre
El recorregut oficial és de només 8 quilòmetres i un temps estimat de tres hores però hi vaig anar en època de castanyes i em vaig entretenir més del compte. Va valdre la pena, això sí!!

Informació més detallada i plànol, al web de l'Ajuntament de Sant Celoni:

• Photo of rulus_h
    rulus_h Sep 8, 2014

Feta en familia. Entorn molt maco per la diversitat i frondositat dels boscos. Poc concorregut i ruta molt tranquila i recomanable. Gràcies per la info!

• cirber Oct 2, 2021

Feta amb nen de tres anys perquè posava ruta familiar i de nivell fàcil.
    El seguiment del track perfecte però ens hem donat mitja volta abans d'acabar la pujada perquè era massa difícil per un nen tan petit. Agafat de la mà anava relliscant tota la pujada perquè hi ha molta pedra solta.
    Per a adults la classificaria com a fàcil, però amb canalla, al menys de nivell moderat.

• Eclectica Oct 31, 2022

Molt bonica per la diversitat de vegetació i paisatges. Està descrita en un fullet d'itineraris del Parc. Gràcies Skafeeling