Montcorb circular

February 18, 2018
February 2018

near Riudarenes, Catalunya (España)

Passejada circular centrada a Montcorb, un turonet volcànic a la zona entre Riudarenes i l'Esparra. Accés des de la carretera que uneix aquests dos nuclis, des del trencant de la pista que va a Can Calçada, que no agafem. Indicat fins a la masia de MontCorb, a la que no s'arriba sinó que es tomba a l'esquerra cap a l'ermita, que és allà mateix. La pista continua tot pujant, fins que poc més endavant en surt una altre a la dreta, que puja fins al turò del Ninot de Montcorb, on hi una xemeneia volcànica preu curiosa, en un tranquil indret. Bones vistes cap al Montseny i les Guilleries. Tornem cap a baix, i desseguida una pista a la dreta ens porta de tornada. Fins a aquí, el camí és prou agradable, passant per un típic bosc mixt de roures, alzines, pins,.... Però ara comencen a aparèixer eucaliptus, que cada cop ocupen més espai, mentre baixem per una pista força pendent, amb molt poc encant. I així fisn arribar a la plana, on passarem per un bosc de plàtans, tot seguint el torrent de Villaràs, que travessarem per anar a la pista principal, que passa per un parell de cases i ens torna al punt d'inici.

PictographReligious site Altitude 291 ft

PictographLake Altitude 542 ft

Ximeneia volcànica amb un estanyol i columnes basàltiques, al cim del Montcorb.