Photo ofMIRADOR DEL SAGRAT COR (Teià), passant per Font del Senglar,Font del Grill,Font de la Perdiu, Refugi de la Ferreria del Vedat Photo ofMIRADOR DEL SAGRAT COR (Teià), passant per Font del Senglar,Font del Grill,Font de la Perdiu, Refugi de la Ferreria del Vedat Photo ofMIRADOR DEL SAGRAT COR (Teià), passant per Font del Senglar,Font del Grill,Font de la Perdiu, Refugi de la Ferreria del Vedat

February 2, 2020
February 2020

•   4.7 1 review

near Teià, Catalunya (España)

MIRADOR DEL SAGRAT COR, passant per la Font del Senglar, Font del Grill, Font de la Perdiu i Refugi de la Ferreria del Vedat. Bones vistes al mar (Teià). Comarca del Maresme, Serralada Litoral.

CAP-I-CUA 02022020.

INICI: PASSEIG DE LA RIERA de Teià, amb plàtans a banda i banda, que donen bona ombra... si no és hivern ;)

RECORREGUT A PEU:
Comencem a caminar pel Carrer TORRENT DEL MOLÍ, una pista de sorra de platja. Veurem pals indicadors del SL-C111.

▪ FONT DEL SENGLAR: La font és el cap metàl•lic d’un senglar d’on surt un rajolí d’aigua per la boca i cau dins una gran pica plena d’aigua. Zona de picnic al costat: dues taules amb bancs de fusta.

A partir de la Font del Senglar la pista forestal té un fort pendent. A mitja pujada, prenem un trencall fins la Font del Grill.

▪ FONT DEL GRILL: Té una palanca a la dreta per accionar l’aigua, mentre grill mou les antenes. Zona de picnic: Una taula molt gran de fusta i bancs, sota una tela que fa ombra (hi caben entre 16 i 20 persones, així que és ideal per grups o famílies grans). “La font i l'entorn han estat arreglats per l'ADF (Agrupació de Defensa Forestal) Teià; i, igual que la Font del Senglar, ha quedat molt acollidor i bonic”.

Reculem fins la pista i uns metres més amunt prenem una drecera a la dreta... més aviat un corriol poc dibuixat que va "pel dret", i és més emocionant que la pista, malgrat alguna punxa i algun tram a quatre potes ; )

▪ SAGRAT COR: Una gran estàtua de Jesús que mira directament a l’església de Sant Martí de Teià i que ofereix unes vistes impressionants de la Mediterrània i la plana litoral fins a Barcelona. Bonic Mirador. Aquesta estàtua de marbre, de 1956, va ser erigida en ocasió d'una disputa entre la propietària de la finca i el rector de la parròquia del poble, rèplica del Corcovado de Rio de Janeiro. El 1956 Maria Sedó Torres va fer entronitzar la imatge del Sagrat Cor de Jesús, obra escultòrica realitzada en marbre blanc de Carrara, de l'escultor Claudi Rius. Sembla que es va erigir en homenatge per Alfred Sedó, propietari d'una fàbrica d'Esparreguera (Colònia Sedó), que va patir un atemptat del qual en sortí il•lès. En agraïment s'edificà el monument. No obstant això, hi ha altres versions sobre curacions i intercessions de determinades Verges i Sants que també reivindiquen la construcció del monument. Des de la part posterior de l’estàtua, podem veure la PEDRERA DEL TERCIO, d’on es van extreure bona part de les llambordes que cobrien els carrers de Barcelona.

▪ FONT DE LES PERDIUS (cau rajolí d’aigua). Hi ha un banc de pedra i mirador al mar.

▪ REFUGI DE LA FERRERIA DEL VEDAT (de lliure accés). Hi ha font amb aixeta. Es tracta de l'antiga ferreria d'una pedrera; al costat del refugi encara podem veure marques a la roca . En aquest refugi hi ha taules i bancs de fusta i xemeneia. És de lliure accés, però el rètol indica que “per fer dinars, cal enviar email a l’ADF de Teià”. Magnífic el penell (veleta) del mussol, a la teulada del Refugi del Vedat.

Des del Refugi de la Ferreria del Vedat tornem per la pista forestal ampla, per enllaçar amb el mateix camí de l'anada, donant per acabada la passejada.

=====
* OPCIONAL PER AMPLIAR LA RUTA:
Des del REFUGI de la La Ferreria del Vedat podrem continar per la pista en forta pujada fins MIRADOR D’EN PI DURAN, amb el Turó d’en Baldiri a l'esquerra. Més amunt, hi ha una altra petita balconada, amb una Olivera sembrada, amb flors i ninots penjats.

I més amunt està el MIRADOR DE LA CORNISA, al costat de pista “emporlanda” i zona habilitada per aparcar vehicles. Hi ha 4 bancs de fusta. Des del mirador, tenim panoràmiques vistes al mar, a Teià, Masnou, Turó de Montgat, Montjuïc, Alella, Tibidabo, Turó d’en Galzeran, Montserrat Castell de Sant Miquel, La Mola...

Pel camí al Mirador del Pi Duran ens podem apropar un parell de fonts: la FONT DELS AJUPITS (tritó de ferro que raja aigua per boca, amb pica plena d’aigua a sota) i la FONT DEL VEDAT (amb vistes al mar).

*****
Avui, un accident amb la bici ha truncat el dia a un dels nostres muntanyencs, esperem es recuperi aviat!!!

====
CURIOSITATS:
* "LES FONTS DE TEIÀ": Un recorregut per 9 fonts de les quals 7 són dins el terme de Teià i totes recuperades o fetes noves per l'ADF de Teià. Als marges de la nostra ruta trobarem moltes espècies d’arbres i matolls: pins, alzines, garrofers, roures, eucaliptus, llentiscles, oliveres, ullastres, etc. Un bon exemple de la varietat botànica d’aquest indret es troba a la mateixa base del Sagrat Cor.

Cami de sorra SL-C111

Font de la Perdiu

Refugi de la Ferreria del Vedat

• krnielse Oct 12, 2020

En familia y lo pasamos genial

• Photo of Sandra ole
    Sandra ole Oct 25, 2020

Hola krnielse!! Una ruta estupenda para ir en familia, gracias porla valoración y comentarios!