Meyhaneler Gecesi

March 25, 2022
March 2022

near Karaköy, İstanbul (Türkiye)

Balat

Mare Cafe

Karaköy iskelesi

Eyüp tarafına doğru geçiyoruz. Soldaki. Önce Mare kafede biramızı içip paçanga böreğimizi yedik. Önce biraz midye tabii ki. 2 bira 50 bir paçanga böreği 139 TL. Meyhaneler turunda ilk akla gelen Aydın Boysan, (Yedikule Narlıkapı) sonra da Neyzen Tevfik (Ömer Hayyam kadar tanınmasa da iktidara karşı eleştiren kişilerden) Yukarıda Galata kulesinin yanında Göz kulesi var. Sanma ki Galata kulesi ikidir, ...) Galata meyhanelerin başkenti. İtalyanların koloni olarak kurdukları yer, Cenevizliler) Peranda Pera karşı taraf. Cenevizliler Cenovalılar) tepelerden aşağıya yol, Kalata Galata olmuş.

Kasımpaşa iskelesi

Senelerdir bitmeyen restorasyon

Fener iskelesi

Sakatlar çabuk bozulur. Fetih işkembecisi çok meşhur. Kelle tandır.

Hasköy iskelesi

İçki tarihine baktığımızda Göbeklitepe de bile bira olduğu tahmin ediliyor. Buğday üzüm ve zeytin 3 kritik. Üzüm bile beklediği zaman fermantasyona uğruyor. Rakı 19. Yüzyıla kadar bilinmiyor. Dünyada yemeğin yanında şarap 🍷 içilir. Mey demek şarap demek. Mezeli damıtılmış içki safa meyhanler ortaya çıkıyor fakat günümüze ulaştığı söylenemez. Sadrazam sakatat. Rakı arak sözcüğünden geliyor. Damıtılmış içki spirit yani ruh. Sütlüce'ye varıyoruz. Ayvansaray'dan çıktık

Sütlüce iskelesi

Sadrazam Mahmut'un yeri

Ciğer tereyağında işkembe uykuluk böbrek Bir de meşhur pilavı kaymaklı pilavından söyledik

Vakkas'ın Et ve uykuluk yeri

Müze gibi bir meyhane. Gördüğüm en ilginç yerlerden birisi.

Sütlüce

Topic Önce tek tek vardı yani iş çıkışında insanların içtikleri tek attıkları yerler vardı daha sonra ayaklılar çıktı ondan sonra ne olmuş da abi dünyaya geldim

Taş odalar

Burada yeniden kıyıya çıktik

Balat çıfıl çarşısı

Yahudi ismi zamanla çıfıt ismine dönüşmüş. Kastamonu Kastın neydi moni

Rum Ermeni Yahudi

Hep beraber bir arada yaşadıkları yerlerden geçiyoruz