Merter-Otogar

August 29, 2022
August 2022

near güngören merter, İstanbul (Türkiye)

Önceki Parkur: -
Sonraki Parkur: Üçyüzlü-Otogar

Rota Üzerindeki Semtler: Merter - Tozkoparan - Davutpaşa - Terazidere - Altıntepsi - Otogar

Bu rota, kültür envanterine kayıtlı şehir içindeki eserleri görmek için yapılan şehiriçi yürüyüş etkinliğidir. Eserlerin büyük çoğunluğu kulturenvanteri.com sitesine kayıtlıdır. Sitede yer alan izler, yürüyüş sırasında doğaçlama bir şekilde birleştirilerek rota oluşturulmuştur. Sitede yer almayan bazı eserlerle de karşılaşıldığı olmuş, park vb. yerler de ayrıca işaretlenmiştir...

Tek başına yürünmüştür.

GENEL NOTLAR: Merter metrobüs durağında inerek yürüyüşe başladım. Rotayı, yürürken eserlerin haritadaki yerlerine bakarak belirledim. Pek sevimli olmayan, arabaların sıklıkla geçtiği ve her iki tarafının betonla kaplı olduğu bir yoldan Davutpaşa Kışlasını gezmek için Yıldız Teknik Üniversitesi kampüsüne ulaştım. Üniversite personel kimliğim sayesinde içeri kolayca girdim. Öğrenci ya da üniversite çalışanı olmayanların kışlayı gezmek için bir gerekçe bulmaları gerekebilir.

Yürüyüşü Esenler Otogarı'nda bitirdim. Bu noktadan metroyla dönüşe geçebilirsiniz.

Sıcak bir ağustos gününde, öğleden önce yaptığım bu şehiriçi yürüyüşüyle, bölgedeki az sayıdaki tarihi eserleri görmeye ve fotoğraflamaya çalıştım.

Parkurun büyük bir kısmı (park içlerindeki yürüyüşler dışında) şehir içinden geçmekte, asfalt yolları izlemektedir. Bu yüzden, yürümek yerine araç da kullanabilirsiniz.

İyi faaliyetler...

Not: Davutpaşa Kışlası'ndaki kulturenvanteri.com sitesine kayıtlı bazı eserlerin isimleri, görülen eserlerle uyuşmamaktadır. Fakat bu konuda net bir bilgi sahibi olmadığım için, sitedeki isimlendirmeleri esas aldığımı eklemeliyim.

Photo ofDavutpaşa Haseki Sultan Meydan Çeşmesi Photo ofDavutpaşa Haseki Sultan Meydan Çeşmesi Photo ofDavutpaşa Haseki Sultan Meydan Çeşmesi

Davutpaşa Haseki Sultan Meydan Çeşmesi

Davutpaşa Kışlası Hamamı

Davutpaşa Kışlası Ana Giriş Kapısı

PictographPark Altitude 248 ft

Davutpaşa Kışlası yer altina inen tuneller

Photo ofDavutpaşa Kışlası Ön Bahçedeki Antik Taşlar Photo ofDavutpaşa Kışlası Ön Bahçedeki Antik Taşlar Photo ofDavutpaşa Kışlası Ön Bahçedeki Antik Taşlar

Davutpaşa Kışlası Ön Bahçedeki Antik Taşlar

Davutpaşa Kışlası Çeşmesi

Davutpaşa Kışlası Hünkar Kasrı

Photo ofDavutpaşa Kışlası Hünkar Köşkünün Bahçesindeki Antik Taşlar Photo ofDavutpaşa Kışlası Hünkar Köşkünün Bahçesindeki Antik Taşlar Photo ofDavutpaşa Kışlası Hünkar Köşkünün Bahçesindeki Antik Taşlar