Melianta-Platja d´espolla- Salt de Martis

Photo ofMelianta-Platja d´espolla- Salt de Martis Photo ofMelianta-Platja d´espolla- Salt de Martis Photo ofMelianta-Platja d´espolla- Salt de Martis

April 1, 2013
March 2013

near Usall, Catalunya (España)

Sortida de Melianta, passant pel Estañol d'Espolla, Pla de Martis per veure el salt de Martis, però vam fer tard ja que estava sec i no baixava aigua. Tornem per Centenys. vam trigar aproximadament dues hores

L'estanyol d'Espolla
En períodes de fortes pluges apareixen nombrosos brolladors enmig de camps i boscos es localitzen una sèrie de surgències de menor o major importància. Un exemple interessant d'això seria l'estany intermitent d'Espolla, situat 40 m per sobre del nivell de l'Estany, i que només s'omple en època de fortes pluges, com a sobreeixidor natural de l'Estany de Banyoles, esdevenint un estany temporani. L’espai a més es molt interessant per la presència d’espècies animals adaptades a ambients inundables temporàniament com els triops, uns crustacis d'aigua dolça que viuen en el fons de basses temporals on s'alimenten de tot tipus de detritus biològics. Es tracta d'un fòssil vivent porta uns 220 milions d'anys, sense patir gaires variacions en la seva forma..