La Fuente del Toro

1949
March 6, 2020
February 2020

near Dicastillo, Navarra (España)

Apta para senderismo y trail running.
(Cas)
El descatalogado PR-NA 188 ascendía hasta el Raso de Montejurra por el camino principal pero en este caso nos vamos a quedar en La Fuente del Toro o Fuentica, pequeño manantial que se encuentra a la sombra de un gran quejigo. En este punto, si deseamos ascender hasta el pico de Montejurra, debemos continuar recto.
Según cuenta la leyenda, el origen del nombre de la fuente se debe a que un toro clavó los cuernos en el terreno y empezó a manar agua.
Gran parte de la ascensión la realizamos por un hermoso sendero entre encinos, revirado y con una pronunciada pendiente en su parte final.
En la bajada podremos disfrutar de las vistas hacia el sur, con el Valle del Ega en primer término y en días muy claros incluso el Moncayo.
(Eus)
MB2 ibilbidea Montejurraraino igotzen da, baina tontorrera ailegatu ordez, Zezenaren iturrian bukatzen da. Iturburu hau Arellanoko udalerrian kokatua dago, erkamezti handi baten itzalean. Iturritik Montejurrara igo nahi badugu, zuzen joatea soilik geratuko zaigu.
Kondairaren arabera, iturriaren izenaren jatorria, zezen batek bere adarrak zoruan sartu eta ura isuritzen hasi zelako da alegia.
Igoeraren zatirik handiena zurbeltzen arteko eta bihurgune handiko bide eder batetik doa, eta azkenengo zatian aldapa zorrotza dauka. Jeisterakoan hegoaldeko ikuspegi bikainak izango ditugu, Ega bailara ikusiz eta egun argitsuetan Moncayo ikusiz.