Mas d'Ossera - Pi del Perillo - Font de Perera (Alfara de Carles)

Photo ofMas d'Ossera - Pi del Perillo - Font de Perera (Alfara de Carles) Photo ofMas d'Ossera - Pi del Perillo - Font de Perera (Alfara de Carles) Photo ofMas d'Ossera - Pi del Perillo - Font de Perera (Alfara de Carles)

August 29, 2016
August 2016

near Alfara de Carles, Catalunya (España)

Per arribar a l'inici de la ruta s'ha de buscar el cami de la Font Nova (Area de lleure de la Font Nova). Nosaltres hem accedit per el camí que surt de la carretera C-12 just passat el punt kilomètric 27 a ma esquerra. Es puja en cotxe per aquest camí asfaltat fins a trobar el Canal i es gira a ma dreta. Es passa per damunt d'un llarg i impressionant pont, es passa ara pel costat esquerra del canal i en uns 50 metres ja surt el camí asfaltat fins la Font Nova.
Sortida senzilla que va i torna pel mateix camí des del Mas d'Ossera fins a la Font de Perera. Si teniu la sort de veure un ramat de cabres pasturant, podreu parlar amb el pastor (molt bon home) i si en té de recien nascudes, les deix acariciar a la canalla. Es passa pel pi del Perillo, un impressionant pi que ha necessitat l'ajuda humana per no veure's trencat per la meitat. Una mica més amunt hi ha el xalet de Ceremines, d'on es poden gaudir d'unes vistes impressionants de la Serra de Cardó-Boix, el morral de Cabrafeixet, Xerta i Tivenys al costat del riu.
Una mica més amunt s'arriba a la Font de Perera on ara al mes d'Agost i després de no ploure durant molts dies encara cau un rajolinet d'aigua. Davant de la font a ma esquerra surt un cami que puja i es transforma en senderó que en 2km més ens deixaria a l'area de lleure de la Font Nova (és el mateix camí asfaltat on hem deixat el cotxe una mica més aball).