Mali Iđoš - Bajša - Bačka Topola

March 11, 2017
March 2017

near Mali Iđoš, Vojvodina (Serbia)

11.03.2017.
Eko planinarska sekcija OŠ Đuro Salaj i OŠ Sečenji Ištvan, Subotica
broj učesnika 115
trasa: Železnička stanica Mali Iđoš - uz reku Krivaju - Welker jezero - Bajša - biciklistička staza - Bačka Topola - Bačka Topola, železnička stanica
dužina 21 km

Ponovo se veliki broj učenika, članova sekcije odazvao na akciju. Okupirali smo voz koji je u 7.04 krenuo za Novi Sad sa glavne železničke stanice u Subotici. Ljubazni kondukteri, čist voz, lep dan pred nama, 112 nasmejanih duša, pa treba li šta više?

Sat i po vožnje, eto nađe se i neka zamerka, šteta je što se na ovaj deo pruge slabo pridaje pažnja pa je maksimalna brzina još uvek samo 40 km/h. Izlazimo na stanici Mali Iđoš, ima nas ko mrava ali izlazak je bio brz, diciplinovana smo mi ekipa.

Od stanice odmah zavrćemo ispod pruge, put zemljani, malo blatnjav, no vetar je duvao pa se najveći deo puteva i dobrim prosušio. Prelazimo reku Krivaju, put dalje je poznat od prošle godine kada sam ga prešao po dobijenom treku od Bucsu Petera koji je bio inicijator da se ova staza stavi u upotrebu. Pošto nam je tajming takav kakav je, imali smo čak osam sati na raspolaganju za prelazak nekih 21-22 km, bilo je prilike da se češće nego inače odmaramo i da nam tempo hodanja bude nešto sporiji od uobičajenog.

Nešto duža pauza bila je kod Welker jezera, no, kada se ima snage pauze se obično troše tako da se jurca, igra, penje, skače...mladost je to, nema tu umora. Dolazak u Bajšu je značio i okupaciju prodavnice u centru, prilika je da se pare dobijene od mama i tata potroše i potrošene kalorije brzo nadoknade. Svi srećni i zadovoljni, uključujem tu prodavce iz Gomexa u centru Bajše.

Lepom biciklističkom stazom sa ponekom uzbrdicom i nizbrdicom, toliko netipičnom za ove naše krajeve nastavili smo ka Bačkoj Topoli. Predah negde posle vojnog objekta, pauza u parku kod Kalvarije u Bačkoj Topoli, pa kratko hodanje kroz park do centralnog trga, nedavno završenog. Klupa ima dovoljno da svi komotno sednu, naravno većina ima potrebu da jurca i troši i dalje snagu koje ima u izobilju. Kratka poseta Idea supermarketu za one koji su zalihe iz Bajše već potrošili pa pravac železnička stanica.

Polučasovno čekanje do dolaska voza, voz isti kao u dolasku samo ovaj put u rangu brzog voza pa je dolazak do Subotice samo uz stajanje u Žedniku i pred ulaskom u samu subotičku stanicu jer gle čuda, stigosmo nekih 7-8 minuta ranije pa smo morali sačekati da dobijemo zeleno svetlo za ulazak na peron.

Možda je suludo voditi 112 dece ali eto naše druženje traje li traje, nemam razloga da se ne nastavi već negde za mesec i po dana.

PictographBridge Altitude 289 ft

Betonski most preko Krivaje

PictographPark Altitude 322 ft

Gradski Park

Gradski Park (Városi Park)