Lo Peladet des del Ras de Llimiana (100 Cims FEEC) *

Photo ofLo Peladet des del Ras de Llimiana (100 Cims FEEC) * Photo ofLo Peladet des del Ras de Llimiana (100 Cims FEEC) * Photo ofLo Peladet des del Ras de Llimiana (100 Cims FEEC) *

37 minutes
one hour one minute
June 6, 2023
June 2023

near Sellés, Catalunya (España)

Pujant per la C-14 passem Artesa de Segre i continuem cap el nord per la L 512/C-74, al km 3,8 girem a l’esquerra per la LP-9132 que passa Alentorn i arriba a Vilanova de Meià. A l’entrada del poble seguim a la dreta per la L-913 i al km 8,3 trobem una pista a l’esquerra, és el Camí del Ras, la seguim uns deu quilòmetres aproximadament, seguint les indicacions del GR 1 i de la Portella Banca, fins a una esplanada on deixem els cotxe. La pista fins aquí és bona, si seguíssim podríem fer 500 metres més, però trobaríem unes rampes fortes de pedruscall no aptes per cotxes normals.
Comencem a caminar seguint per la pista per la que hem arribat, de seguida baixem fins una collada, a ma esquerra tenim unes trinxeres i la Canal de Ferremini, continuem passant per sota de la Roca de Migjorn i seguim fins al final de la pista, aquí seguim recte per un camí que de seguida ens porta fins a la Portella Blanca.
En aquest punt podríem baixar fins a Rúbies per la Portella Blanca cap a l’esquerra, però avui seguim recte i de seguida tombem amunt i a l’esquerra per un senderó que ens acosta al estimball, i tot seguint, seguint la carena arribem dalt de Lo Peladet.
La tornada pel mateix camí.