Llivia Castell de Llivia (100 cims)

Photo ofLlivia Castell de Llivia (100 cims) Photo ofLlivia Castell de Llivia (100 cims) Photo ofLlivia Castell de Llivia (100 cims)

September 8, 2022
September 2022

near Llívia, Catalunya (España)

Llivia es un municipi català de la Cerdanya totalment rodejat per territori francès. Com que tenia el títol de vil·la va quedar del costat del regne d’Espanya en el tractat dels Pirineus (1659).
Ara es un poble de turisme de qualitat sovintejat pels barcelonins. Està presidit per un turó pelat (el Puig de Llivia 1358 metres) on hi han les restes d’un Castell. El Castell de Llívia ha entrat a la llista dels “100 cims” de la FEEC al juliol de 2022.
Us proposem un senzill passeig per aconseguir-lo. Nosaltres sortim de la carretera, però el punt de referencia es la església del poble (mare de Deu dels Angels) on als estius hi fan concerts. Al costat hi han trobat restes d’un fórum romà.
Iulia Libica, pels romans, era la capital dels ceretans. Es curiós que els romans ocupessin la Cerdanya, potser va ser perquè es pensa que el general cartaginès Anibal va travessar els Pirineus per aquí (pel coll de la Perxa) amb els ilergets per anar cap els Alps i cap a Itàlia (2ª guerra púnica)
Damunt de l’església hi ha un aparcament on comença un sender cap el Puig. Travessem una pista i seguim sender, trobem unes runes perimetrals, anomenades Barraques dels Pastors i seguim amunt fins el Castell.
El Puig i el Castell fou ocupat des el temps dels romans, va ser enderrocat el 1479 pel rei de França en temps de Joan II (pare del rei Ferran el Catòlic)
Realment es espectacular, amb unes passeres i panells explicatius del paisatge en cada punta.
En l’extrem NW· hi ha un vèrtex geodèsic. Es veu tota la Cerdanya (espanyola i francesa). També té una gran cisterna i uns fossars ben fondos.
Un bonic passeig per gaudir de la historia i del paisatge. Tornarem al hivern per veure els cims nevats.

001 Aparcament

Sortim de baix del poble, aparquem a la carretera.