Llac de Pessons

July 23, 2022
July 2022

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

Aquesta excursió us proposa conèixer els estanys de Pessons, a l'extrem més oriental de la Parròquia d'Encamp. Es tracta d'un magnífic circ glacial on podrem gaudir del conjunt lacustre més gran d'Andorra. El circ es troba envoltat de cims com els coneguts pic de Pessons, pic de Ríbuls i el Montmalús.
Deixarem el cotxe al pàrquing del Cubil, situat a Grandvalira al sector de Grau Roig. Des d’aquí agafem un autobús 4x4 que ens pujarà fins al primer estany de Pessons. Aquest comença a les 9:00, hi ha un a cada hora en punt i val 7 €. Amb aquesta alternativa ens estalviaríem 40 min de pujada per pista i uns 200 m de desnivell (molt recomanable si anem amb nens).
L’autobús ens deixa al refugi del llac de Pessons, que disposa de restaurant i d’una terrassa amb boniques vistes al llac. Des d’aquí comencem l’excursió vorejant el primer llac per l’esquerra. Al final del llac, pugem per un sender de pendent pronunciat, que travessant un petit bosc i guanyant 60 m, ens porta fins a l’estany de Forcat.
Aquí deixem el camí principal que continua cap als altres llac superior del circ i voregem l’estany per la dreta per anar a buscar un sender que baixa al primer estany de Pessons. Per no fer la baixada cap al pàrquing del Cubil per la mateixa pista de terra per la qual hem pujat amb bus, prenem un camí, clar i evident que baixa pel bosc i desemboca en una pista d’esquí.
El trajecte està ben senyalitzat amb pals indicadors i marques de GR fins a l’estany de Forcat i després marques grogues. El camí és fressat