L'Esquirol

May 14, 2022
May 2022

near Santa Maria de Corcó, Catalunya (España)

Ruta familiar per anar a veure el Salt de la barra de ferro.
Sortim just de l'àrea de pic-nic que hi ha sota la zona esportiva de l'Esquirol.
De seguida agafem un camí de baixada que passa per la Font de l'Escudella (on hi ha un prat on s'hi permet acampar) i la Font de la Sanaiada. A partir d'aquí anem seguint en tot moment el curs de la Riera de les gorgues, encara que ens queda força avall, ja que segueix un congost.
Al cap d'una estona arribem a un mirador on hi ha una construcció en runes (indica camp de tir) i on es pot baixar fins a la riera en el punt anomenat Grau de teixidors.
Al cap d'una estona ja arribem al Salt de la barra de ferro, amb una espectacular caiguda de 80 m. El salt està coronat per una gran pedra plana on podem observar la caiguda d'aigua (avui en baixa poca). Val la pena arribar-se per un corriol fins a l'altra banda del salt per tenir-ne una altra perspectiva.
Deixant el salt ens dirigim de nou cap a l'Esquirol passant per la gorga del Sot de la tomba. Fins aquest punt la ruta és molt ombrívola, però de seguida sortim del bosc i travessem els prats de la casa de colònies de Cal Masover i la casa de La Bertrana.
Com que cau una bona solana parem a la benzinera de l'àrea del Cabrerès a hidratar-nos una mica abans de seguir cap al poble i al punt de soritda.
El primer tram de la ruta l'hem fet anat seguint en tot moment la ruta BTT2 fins al Salt de la barra de ferro. Des d'aquest punt hem seguit la ruta marcada en rosa del circuit inclusiu 12.
La ruta de 8 km. té poc desnivell i és apta per totes les edats. Només cal tenir cura amb la canalla a la zona del salt.
Una molt bona opció és allargar la ruta fins el Salt del cabrit, que està perfectament indicat.
NOTA: la ruta marca 10 km perquè després d'arribar al cotxe no vaig aturar la gravació.

Indicadors que anem trobant durant el camí

PictographWaterfall Altitude 1,847 ft

PictographWaterfall Altitude 1,952 ft

Salt de la barra de ferro