Le Châble - Verbier

February 19, 2024
February 2024

near Le Châble, Canton du Valais (Switzerland)

Tornada a Verbier des de Le Châble per corriols i pistes (havíem baixat amb el bus 251 per dinar i visitar el poble). És un passeig agradable que va pujant a poc a poc, tot i que es nota que en poc més de 4 quilòmetres cal salvar més de 600 metres de desnivell, és a dir, que hi ha algun tram bastant dret.

L’itinerari està ben senyalitzat i combina pistes i corriols des de Le Châble. Després creua Villette tot al llarg d’un torrent (característic molí amb una nòria per fotografiar) o seguint la carretera (aquí és on he començat a gravar l’itinerari) i un cop travessat el Cotterg per la vall del Reposoir cal remuntar en direcció a Patier, que és on ens estem aquests dies i ja es troba si fa no fa a l’alçada de Verbier.

Le Châble (un miler d’habitants) és el poblet que hi ha a sota de Verbier, que és més pròpiament una estació d’esquí i no pas un poble tot i que hi ha unes 3.000 persones que hi viuen tot l’any (a la temporada d’hivern la població es multiplica per 12 o 15 perquè a part d’hotels hi ha molta segona residència). A le Châble hi acaba una línia de tren que ve de Ginebra i hi comença el telefèric que puja a Verbier, de manera que és una destinació popular pels ginebrins amants de la muntanya i l’esquí.

Tant le Châble com Verbier formen part d’una mancomunitat de pobles que es diu Val de Bagnes i es troba en el cantó del Valais. És una destinació turística important atès que Verbier és una de les estacions més conegudes de Suïssa tant per la situació (a la ruta de muntanya Chamonix-Zermatt, encarada al massís dels Combins, vistes des del Matterhorn al Montblanc, etc) com per altres circumstàncies (comunitat important de fotògrafs residents, llarga història d’esdeveniments internacionals, itineraris d’esquí fora pista entre els més destacats d’Europa, etc).

01) Vista de le Chable

02) Dreta i entrem al Cotterg

03) Les Verons

04) Chapelle de Notre Dame de Reposoir.

05) Esquerra.

05a) Esquerra. 05b) Poc després, deixem pista i agafem corriol dreta amunt. 05c)

06) Només cal travessar pista i continuar prat amunt pel corriol a prop de les cases.

07) Pista asfaltada.

07a) Entrem a pista asfaltada cap a la dreta. 07b) Cap a la dreta a Verbier, i cap a l'esquerra també però passant per Patier.

Photo of8 vistes i rect ndavant al centr d Vb Photo of8 vistes i rect ndavant al centr d Vb Photo of8 vistes i rect ndavant al centr d Vb