Lagos de Covadonga

March 31, 2013

•   4.3 1 review

near Gamonedo, Asturias (España)

Deprés de 3 dies a Astúries, el divendres al matí és el primer que ens aixequem amb sol, i aprofitem per visitar els Lagos de Covadonga, al cor dels Picos de Europa.
Ens dirigim cap a Cangas de Onís, on ens fan deixar el cotxe en un aparcament i pugem amb bus fins dalt de tot dels llacs.
Des de l'aparcament, ens dirigim cap al llac Enol, el més proper. Per les voreres del camí encara hi ha neu glaçada, i cal vigilar on posem els peus ja que tot és fang i aigua de pluja i desglaç...
Voregem el llac Enol, immens, i gaudim d'un paisatge fantàstic, tot i que comencen a arribar uns núvols amenaçadors que ens fa accelerar la marxa. Seguim el camí per voltar la muntanya que ens durà fins l'altre gran llac, però pel camí ens trobem amb un petit llac nodrit per un saltant d'aigua fantàstic!!
Aquí el temps ja no perdona i comença altra vegada a ploure. Seguim el corriol, marcat amb fites i senyals de PR fins acabar de voltar la muntanya fins que a la nostra dreta es deixa veure el llac Ercina. No ens hi encantem, ja que la pluja cau amb força i tot és fang i aigua.
Arribem a l'aparcament on hem de fer una hora de cua sota la pluja per tornar a agafar el bus que ens baixarà de nou a Cangas de Onís.
Cal felicitar la petitona del grup que, malgrat la dificultat i el temps, es va portar com una campiona: felicitats Clara!!

Aparcament

PictographLake Altitude 3,507 ft

Lago Enol

PictographLake Altitude 3,530 ft

Lago Ercina

• Photo of maldonado00
    maldonado00 Aug 6, 2014

Muy fácil de seguir siempre que repases previamente el track para no despistarte en el único punto en el que nosotros pasamos de largo pero en el pudimos corregir la trayectoria a tiempo. Paseo muy fácil de realizar incluso con niños (uno de 4 y otro de 6) en el que disfrutaron ampliamente.