La Rochelle, Illa de Ré, Sant Martin de Ré, Far de Balienes, Esclusa de pesca.

Photo ofLa Rochelle, Illa de Ré, Sant Martin de Ré, Far de Balienes, Esclusa de pesca. Photo ofLa Rochelle, Illa de Ré, Sant Martin de Ré, Far de Balienes, Esclusa de pesca. Photo ofLa Rochelle, Illa de Ré, Sant Martin de Ré, Far de Balienes, Esclusa de pesca.

-1 ft
2 days 17 hours 15 minutes
October 3, 2021
October 2021

near Le Gillieux, Nouvelle-Aquitaine (France)

(In my web, click on the flag above to have the translation in your Language) (Aquitania) Ruta 1381 el 30/09/2021; 4 km; +10 -10; 2 hores. Caminada organitzada amb el següent itinerari: Illa de Ré, Sant Martin de Ré, Far de Balienes, Esclusa de pesca. Participants: Jordi G, Anna, Lea i Miquel. Tipus de sortida: anada i tornada; Dificultat: fàcil.

FA ANYS: L’any 1628 la monarquia gala va liquidar els drets i llibertat de La Rochelle.

Aquest és un viatge a la Bretanya. Per això pugem i fem una primera parada al poblet de Griselles, a l’àrea d’autocaravanes està al costat del Canal de Midi. L’endemà hem seguit fins a La Rochelle, on hem aprofitat per fer una volta pel poble. Aquesta magnífica ciutat autònoma va ser assetjada per les tropes de Carles IX de França el 1572, que tenia l’objectiu d’apropiar-se de la riquesa que generava el seu comerç.

Amb l'ajuda per mar dels anglesos, la ciutat va resistir i va obtenir una pau negociada. Però el 1628, la monarquia gala es va fer absolutista (dictadura) amb Lluis XIII, qui no tolerava l’autogestió de la ciutat i va enviar les seves tropes a assetjar-la per mar i terra. Els anglesos no van poder compensar la inferioritat dels assetjats i la ciutat va ser vençuda. I com ha passat amb majoria de les monarquies europees del XVII i XVIII, Lluis XIII va liquidar tots els privilegis i van morir un 20% de la població. I amb l’obligació conversió al catolicisme, famílies senceres van haver d’exiliar-se a New Rochelle, a Amèrica.

El dijous ens hem desplaçat a l’Illa de Re (coneguda originalment com Illa de Rhé), on hem aparcat en una carretera auxiliar a prop del Far de Baleines, que anirem a visitar (Mapa de Wikipedia Commons). Durant l'època romana, l'Illa de Ré era un arxipèlag format per tres illes petites. L'espai entre aquestes es va anar omplint progressivament, per una combinació d'activitat humana i sedimentació.

A l’illa de Ré anem primer a visitar Saint Martin de Ré, magnífic petit poblet, amb una petita illa dins la població, que ve de gust caminar i on també podrem dinar. L'illa està coberta de vies per a bicicletes i també sovintegen càmpings i hotels. Una illa que... ...

Go to the web www.eoliumtrek.cat