La Rochelle

August 11, 2022
August 2022

near TestPoint, Nouvelle-Aquitaine (France)

Iniciem aquesta ruta circular a l'hotel Premier Classe Centre, ens dirigim al port de Louis Primer, on és troba el museu marítim i l'aquari, al final del moll, girem a l'esquerra, per poder fotografiar les tres torres de la Rochelle: la tour de la Llanterna, la tour de la Chaîne i la tour de Saint-Nicolas de la Rochelle.
Les torres de Sant Nicolau i de les Cadenes, constitueixen la porta d'entrada del vell port, mentres que la de la llanterna és considerada com un dels pocs exemples, d'un far que data de finals de l'edat mitjana. Un cop fotografiades les torres entrem al port vell passant pel pont de levant du Gabut, pont basculant aeri que data del 1927, per visitar alguns dels monuments i passejar pels carrers del barri antic, la Église Saint-Saveur de la Rochelle, és una església d'estil Lluís XIII, reconstruida a finals del segle XVII, com a curiositat, comentar que l'església era el lloc privilegiat de contemplació dels migrants amb destinació a la Nova França, la capital del qual era Quebec. Molts futurs colons s'hi van batejar o casar, actualment té un altar dedicat als intercanvis entre La Rochelle i el Canadà.
Pel moll de Duperré arribem fins una antiga porta de la ciutat, la Grosse-Horloge, construïda a principis del segle XII, amb l'expansió de la ciutat, va acollir una campana i un rellotge, el 1478 es va convertir en el campanar d'espadanya de la ciutat. Passem per sota de la torra del rellotge i per la rue du palais ens endinsem pel casc antic de la ciutat passant pel Palau de Justícia, construït als segles XVII i XVIII als  segles XVII i XVIII, i per la rue Chaudier arribem a la place de Verdun presidida per la Cathédrale de Saint-Louis temple del segle XVIII, construït sobre les restes de l'anterior església cremada per complet el 1687, i en la que està adossada el campanar gòtic tardà de l'antiga església. Un cop visitada la catedral tornem al port vell i agafem una barca anomenada passeur, que ens retorna en direcció a l'hotel, punt final d'aquesta ruta circular.