LA FONT DEL PASTOR DE LA RIERA DE RELLINARS

Photo ofLA FONT DEL PASTOR DE LA RIERA DE RELLINARS Photo ofLA FONT DEL PASTOR DE LA RIERA DE RELLINARS Photo ofLA FONT DEL PASTOR DE LA RIERA DE RELLINARS

August 17, 2019
August 2019

near Rellinars, Catalunya (España)

Itinerari per anar de la Fàbrica de Rellinars a la font del Pastor de la riera de Rellinars. El camí és coincident en gran part amb el Sender Local de Catalunya SL-C 55 (A la font de Carlets), que està senyalitzat sobre el terreny amb pals indicadors.

Deixem el camí de la séquia de les Fonts de Rellinars (SL-C 55) per baixar a la dreta per un rost i poc fressat corriol. Després baixem un alt marge de pedra de les feixes de l'hort abandonat fent servir una desdibuixada rampa graonada amb lloses.

Arribem a una cantonera que fa el marge de pedra que recorre els horts abandonats. Al costat hi ha uns bidons rovellats. Ara, seguint algun pas obert entre els esbarzers, anem cap al marge de la riba dreta de la riera i el seguim uns pocs metres aigües amunt fins a trobar una estaca metàl·lica allà on comença un estret corriol que baixa a la llera.

Estaca metàl·lica clavada a la vora del marge de la riba dreta de la riera. Aquí comença un estret i embardissat corriol que ens baixarà al llit de la riera. Un cop avall, hem de continuar a la nostra esquerra resseguint el peu de la riba dreta de la riera fins a veure la font.

Font del Pastor

L'aigua neix dins una balmeta al peu de la riba dreta de la riera de Rellinars. Amb una canaleta cimentada es conduïda fins un tub situat en un petitíssim marge de roca mare.

Pal indicador

Deixem l'ampla pista i el GR 5, i prenem el camí de la dreta (SL-C 55).

Lloc per deixar el cotxe al costat de la Fàbrica de Rellinars. Agafem l'ampla pista que comença sota la canonada penjant. És la pista de les Fonts de Rellinars (GR5 i SL-C 55).