La Floresta-Rabassalet

July 9, 2020
July 2020

near La Floresta Pearson, Catalunya (España)

Sortim de l’estació de La Floresta dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya pel passeig de la Floresta, passant la plaça del Doctor Villar i la plaça de Pere Planas. Aquí seguim per l’avinguda de Pere Planas. Veiem a la dreta l’edifici del sanatori del Fumet sense deixar la mateixa avinguda fins que, després un revolt a la dreta, aquesta entra en zona menys urbanitzada i pren primer el nom de camí de Can Fitó i després el nom de camí de la Floresta. Deixem a la nostra dreta el poliesportiu municipal de les Planes i passem per la plaça del Coll de la Creu d’en Blau. Des d’aquest punt agafem el camí de Can Cortés i després l’avinguda del mateix nom fins arribar al Rabassalet i a pocs metres ja trobem la carretera BP-1417, punt final d’aquest itinerari urbà d’enllaç.

Estació de la Floresta

Plaça del Doctor Villar

Plaça de Pere Planas

Sanatori del Fumet

Obra inspirada en l'arquitectura centreeuropea del mestre d'obres Josep Graner i Prat, que en 1926 el va alçar per encàrrec d'un metge d'origen alemany com a sanatori per a malalts de tuberculosi. El jardí mostra una interessant successió de terrasses i desnivells amb alzines i pins. Aquest xalet no va arribar a fer mai aquesta funció a causa de l'esclat de la Guerra Civil.