Kuruçeşme-Baltalimanı 1 (Kuruçeşme-Bebek Etabı)

Photo ofKuruçeşme-Baltalimanı 1 (Kuruçeşme-Bebek Etabı) Photo ofKuruçeşme-Baltalimanı 1 (Kuruçeşme-Bebek Etabı) Photo ofKuruçeşme-Baltalimanı 1 (Kuruçeşme-Bebek Etabı)

September 10, 2022
September 2022

near Kuruçeşme, İstanbul (Türkiye)

Önceki Parkur: Ortaköy-Kuruçeşme
Sonraki Parkur: Baltalimanı-İstinye

Parkur Güzergahı: Kuruçeşme Üstü - Kuruçeşme - Arnavutköy - Bebek - Aşiyan - Rumelihisarı - Baltalimanı - Rumelihisar Üstü - Bebek

Bu bir, kültür envanterine kayıtlı şehir içindeki eserleri görmek için yapılan şehiriçi yürüyüş etkinliğidir. Eserlerin büyük çoğunluğu kulturenvanteri.com sitesine kayıtlıdır. Sitede yer alan izler yürüyüş sırasında doğaçlama olarak birleştirilerek rota oluşturulmuştur. Sitede yer almayan bazı eserlerle de karşılaşıldığı olmuş, park vb. yerler de ayrıca işaretlenmiştir...

Tek başına yürünmüştür.

Kuruçeşme-Baltalimanı yürüşünün ilk kısmıdır. Her iki rota aynı günde yürünmüş, bu rotada 50 tane iz koyma limitine ulaşınca kayıt kapatılmış ve sonrasında yeni kayıt (Bebek-Baltalimanı Etabı) açılmıştır.

Genel Not: Bir gün önce, kısa bir yürüyüş (Ortaköy-Kuruçeşme) yapmış ve özel nedenlerden dolayı yürüyüşü kısa kesmiştim. Bu yürüyüşe, dünkü yürüyüşün son eserinden (Tezkereci Osman Efendi Cami) başlayacaktım. Otobüs beklediğim durakta ilk 57UL hatlı otobüs gelince tereddüt etmeden bindim. İlk kez bindiğim otobüsün hep merak ettiğim Kuruçeşme Üstü isimli son durağında indim ve buradan doğruca camiye hareket ettim. Camiden sonra eserlerle ilgili izlerin başladığını söyleyebilirim.

Kuruçeşme'de yer alan bazı eserler bir önceki gezide görüldüğü için, bu yürüyüşte tekrar uğranmamıştır. Bu yüzden, Kuruçeşme eserleri için, bir önceki Ortaköy-Kuruçeşme isimli yürüyüşünün kaydına bakılabilir.

Bebek ile Aşiyan arasındaki Yılanlı Yalının önündeyken, iz (waypoint) hakkımın kalmadığını fark edince, bu kaydı sonlandırdım ve aynı noktadan diğer kaydı başlattım.

57UL Beşiktaş - Kuruçeşme Üstü İETT otobüsü ile bu noktaya ulaştım.

PictographReligious site Altitude 468 ft

Kuruçeşme Üstü Cami

Hizmete giriş tarihi: 2020 Tarihi bir cami değil, fakat eski camiler gibi inşa edildiği için ilgimi çekti ve kaydettim.

Muhtar Hüseyin Sokak'tan aşağıya inerken, nefis sokaklar ve manzaralarla karşılaştım. Bu bölge, boğazdaki birçok semt gibi, bu semtin yerlilerinin yaşadığı, mütevazi evlerin ve yer yer gecekonduların olduğu bölge...

Beyhan Sultan Çeşmesi

Bir önceki yürüyüşün (Ortaköy-Kuruçeşme) iz kaydında da, bu çeşmeyi işaretlemiş ve resimlerine yer vermiştim.

PictographReligious site Altitude 239 ft

Kuruçeşme Eski Osmanlı Mezarlığı

Caminin hemen yanında, cami haziresi olarak adlandırılabilir.

Caminin duvarına bitişik, ihtişamlı bir Osmanlı çeşmesi...

PictographReligious site Altitude 218 ft

PictographPark Altitude 207 ft

Kuruçeşme Parkı

Ali Vafi Köşkü

Diğer ismi; Ayvazpaşazade Yalısı

Yalılar

Ortadaki yeşil: Fethi Tınmaz Yalısı Soldaki beyaz: Mimarlar Yalısı En sol ve sağdakilerin, isimlerini bilmiyorum. İsimlerini bilen yorum kısmına yazarsa sevinirim.

Makbule Atadan Yalısı ve Çeşmesi

Çeşme, yalının bahçesinde... İçeriye girmeden yolun diğer (sahil) tarafına geçtim ve deniz tarafından yakınlaştırarak çeşmeyi fotoğrafladım.

PictographReligious site Altitude 239 ft

Ioannes Prodromos Kilisesi

Kuruçeşme Mahzeni

PictographReligious site Altitude 469 ft

Ayios Nikolaos Ayazması

Arnavutköy Ayios Nikolas Ayazması (The Holy Spring of St. Nicholas) yürüdüğüm tarihte kulturenvanteri.com'a kayıtlı değildi. Etrafı resimdeki gibi tel örgüyle çevriliydi ve bilgilendirme tabelası vardı.

Üvez Sokak

İnanılmaz güzel evlerin olduğu merdivenli bir sokak...

Arnavutköy Su Terazisi

Kulturenvanteri.com sitesine bu isimle girilmiş. Ama bana, su deposu da olan büyük bir tarihi çeşme gibi geldi.

Teyyareci Suphi Sokağı Girişi

Son fotoğraflar, sokağın ilerleyen kısmında çekilmiştir. (Mesela sonuncusu sinagog kalıntısını geçtikten sonra çekilmiştir.)

PictographReligious site Altitude 254 ft

Ezahayim Sinagogu

Yıkıktı, duvardan atlayarak alana girdim ve fotoğraflarını çektim.

Dubaracı Sokak

Arnavutköy İskelesi

Diğer resimler, sahil yolunun Beşiktaş yönündeki yalılara aittir. Bu resimleri Beşiktaş yönünde ilerleyerek çektim.

PictographReligious site Altitude 234 ft

Taksiarhes Kilisesi

Son fotoğraf kilisenin epey uzağından (Boyalı Köşk Sokak) çekilmiştir.

Photo ofİzzet Mehmet Paşa Çeşmesi ve Su Terazisi Photo ofİzzet Mehmet Paşa Çeşmesi ve Su Terazisi Photo ofİzzet Mehmet Paşa Çeşmesi ve Su Terazisi

İzzet Mehmet Paşa Çeşmesi ve Su Terazisi

Ve arkasında "su terazisi" (Bkz. 2. Resim. Kaynak: kulturenvanteri.com)

Photo ofAkıntı Burnu Manzara Noktası ve Akıntı Burnu Feneri Photo ofAkıntı Burnu Manzara Noktası ve Akıntı Burnu Feneri Photo ofAkıntı Burnu Manzara Noktası ve Akıntı Burnu Feneri

Akıntı Burnu Manzara Noktası ve Akıntı Burnu Feneri

Deniz feneri sokağın aşağısında, sahil kenarındayım.

Hepsi yan yanaydı, fakat restorasyonda olduğu icin branda ile örtülüydü. Fotograflar brandayla çekilmiş oldu. Not: Tam karşısında İBB Arnavutköy Sosyal Tesisleri bulunuyor.

Beyhan Sultan Çeşmesi

Ali Paşa Yalısı

Mısır Başkonsolosluğu

Tarihi Kalıntıların Olduğu Parsel

PictographPark Altitude 198 ft

PictographReligious site Altitude 197 ft

Bebek Cami

Çesmeye sıfırlama yanaşan araç yüzünden ancak çesmenin üst kısmını fotoğraflayabildim.

Madam Katina'nın Evi

Bina günümüzde, Özel Bebek Uğur Anadolu Lisesi olarak kullanılmaktadır.

PictographReligious site Altitude 275 ft

Sacre Coeur Kilisesi

Kavafyan Konağı

PictographRuins Altitude 324 ft

Tarihi Yapılar ve Ahşap Evler

Harika bir sokak ve o sokağın sonundaki tarihi yapılara ait fotoğraflar... Son iki resimdeki eski kemerli yapı harabesi, Meygede Sokağı'nda çekildi ve 4-5 metre sonra Bebekderesi Sokağı'na inildi.

PictographReligious site Altitude 278 ft
Photo ofAyios Haralambos Rum Ortodoks Kilisesi Photo ofAyios Haralambos Rum Ortodoks Kilisesi Photo ofAyios Haralambos Rum Ortodoks Kilisesi

Ayios Haralambos Rum Ortodoks Kilisesi

Yokuştan çıkarken önce yukarı, sonra sağa, sonra tekrar yukarı çıkın, yani S çizin (rotayı takip edebilirsiniz). Merdivenleri takip ederek muhteşem bir sokaktan geçeceksiniz.

Lütfi Bey Çeşmesi

Bebek Sarnıcı

Günümüzde Beşiktaş Belediyesi'ne bağlı olan yer, sanat galerisi olarak kullanılıyor. Yürüyüş yaptığım tarihte, herhangi bir sergi olmadığı için kapalıydı.

Narlıyan Apartmanı

PictographReligious site Altitude 209 ft

Kayalar Mescidi ve Tekkesi

Yürüdüğüm tarihte, kulturenvanteri.com'a kayıtlı değildi.