Yenişehir-Aydos Kalesi

February 14, 2024
February 2024

near Kurtköy, İstanbul (Türkiye)

Kayıt anı amaçlıdır. Gezi, hafta içi, kapalı bir günde gerçekleştirilmiş; yürüyüşün sonlarına doğru çiseleyen yağmur yüzünden, başlanan noktaya geri dönülmemiş; otobüs kullanılmıştır.

Kaleye giriş ücretsizdir. Fakat araçla gelenler için otopark alanı mevcuttur (2024 Şubat, 20 TL). Otopark alanından kaleye ücretsiz servis bulunmaktadır. Fakat hem kaleye gidişte, hem kaleden dönüşte araç kullanılmamıştır. Kaleye çıkarken en kısa yol olan toprak yol kullanılırken, dönüşte ücretsiz servisin kullandığı asfalt yol tercih edilmiştir.

Kalenin girişinde çok güzel bir kütüphane yer almaktadır. Hafta içi gidildiği için, görevli dışında hiç kimseyle karşılaşılmamıştır. Kütüphanein keyifli, sakin ve huzurlu bir mekan olduğunu ekleyebilirim.

Rota, wikiloc uygulaması tarafından otomatik olarak "Kurtköy - Kale - Sultanbeyli" olarak isimlendirilmiştir.

Vakti olanlar, rota üzerinde yer alan ve hemen yanından geçilen Sultanbeyli Gölet'te dinlenebilir ve buradaki sosyal tesisden faydalanabilir.

İyi gezmeler...

PictographCastle Altitude 966 ft

Aydos Kalesi

Toprak yoldan varılmıştır. Konum toprak yolun bittiği noktayı göstermektedir.

PictographCastle Altitude 1,001 ft

Büyük Burç

Ayni zamanda burası fotograf çekim yeridir, ama sisli bir havada kaleyi ziyaret ettiğim icin manzara görünmemektedir.