Kültür-Ulus

October 20, 2022
October 2022

near Levent, İstanbul (Türkiye)

Rota Üzerindeki Semtler: Kültür, Nispetiye, Ulus, Ambarlıdere, Levazım, Ortaköy, Kuruçeşme Üstü

GENEL BİLGİ:
Ulus ve çevresinde tamamen keyif amaçlı yaptığım bir şehiriçi yürüyüşüdür. Daha önce gerçekleştirdiğim diğer yürüyüşlerimin aksine, kültür envanterine kayıtlı eserleri görmeyi planlamadım.

Her ne kadar parkurun içinde birkaç park ve yeşillik alan yer alsa da, rotanın büyük çoğunluğu sokaklardan ve asfalt yollardan geçmektedir. Dolayısıyla rotanın çok cezbedici olduğunu söyleyemem; ama yürüyüşün geçtiği sokakların çoğunun sakin olduğunu ifade edebilirim. Tabii bu söylediğim kadar sakin olmasının, yürüyüşü hafta içi gerçekleştirmemin de etkisi büyüktür.

Kısacası, parkur belki biraz uzun yürümek ve spor yapmak isteyenler için uygun olabilir.

İyi faaliyetler...

PictographPark Altitude 369 ft

Aykut Barka Deprem Parkı

Parkın içinde (Venüs Sokağı'ndan olan girişinde) küçük bir otopark ve Kültür Cafe isimli Beşiktaş Belediyesi'ne ait, fiyatları uygun güzel bir işletme bulunuyordu.

PictographPark Altitude 414 ft

Kelaynak Parkı

Haritaya bakarak girdiğim Ortaköy otobüslerinin de kalktığı bu sokaktan girerek uzun süre yürümeye devam ettim. Resimdeki fotoğrafta görülen şantiye alanından önce, bir tünel inşaatı gördüm. Sanırım bir girişi Maçka'dan olacak tünelin Ortaköy tarafındaki girişi burası olacak. Hiç kimse, bu yolda yürürken bana nereye gidiyorsun diye sormadı. Ulus-Akmerkez-Zincirlikuyu caddesine çıkacağım.

PictographPark Altitude 243 ft

Alan, bir sitenin önündeydi.

PictographPark Altitude 285 ft

Hayrettin Karaca Parkı

Dereboyu Caddesi'nden Portakal Yokuşu'na kestirme bir yoldan, bir sitenin (Maksimum Evler Sitesi) içinden geçerek çıktım. Aslında olay şöyle gelişti: sitenin önünden geçerken görevliye, Portakal Yokuşu'na nasıl çıkacağımı sormuştum. Sağolsun gorevli de, site içine girmemi duvarı takip ederek diğer kapıdan çıkmamı söyledi. Hatta sitenin üst kapısına geldiğimde, demir kapıyı aşağıdan otomatik açtı. Bu parkın, Google haritasındaki ismi Havacılar Parkı'dır.

PictographPark Altitude 275 ft

Dışarıdan siteye girilebiliyor. Güvenlik görevlisi ve duvarları olmayan bir site.

PictographPark Altitude 280 ft
Photo ofMeyve bahçesi Parkı THY Sitesi Girişi Photo ofMeyve bahçesi Parkı THY Sitesi Girişi Photo ofMeyve bahçesi Parkı THY Sitesi Girişi

Meyve bahçesi Parkı THY Sitesi Girişi

Parkın içinde Meyve Cafe adında bir işletme bukunmaktadır. Gözlemleyebildiğim kadarıyla parkın üç girişi vardır. Sadece izi attığım THY Sitesi Yolu sokağındaki girişin önünde araç park yeri mevcuttu. Fakat o da hafta içi olduğu için, ancak iki-üç araçlık yer vardı. Ortaköy Dereboyu Caddesi'nden Portokal Yokuşu'na çıkmak için, benim izlediğim ve bir sitenin içinden geçmek durumunda kaldığım rotayı izlemek yerine, bu parkın Ortaköy girişini kullanıp parkın içinden yürümeyi tercih edebilirsiniz.

Meyve bahçesi Parkı Ortaköy Girişi

PictographPark Altitude 324 ft

Meyve Bahçesi Parkı Ulus/TRT girişi

Giriş kapısının hemen önünde İETT durağı bulunmaktadır.

Fotoğraf, Kuruçeşme Üstü dolaylarından, Çağrı Sokağı'ndan çekilmiştir.

PictographPark Altitude 394 ft

Ulus Parkı Kuruçeşme Üstü Girişi

PictographPark Altitude 444 ft

Ulus Parkı Seyir Terası

Dördüncü fotoğrafta görüldüğü üzere, tadilattan dolayı parkın alt kısımlarına iniş yasaktı. Sadece restaurantın olduğu yer açıktı. Restaurantın hemen önünde, Ulus tarafından olan girişte otopark alanı mrcvuttu. (Park ücreti 20 TL idi)

PictographReligious site Altitude 462 ft

Bugünkü parkurun kültür envanterine kayıtlı tek yeri burasıydı. :)