Kültür-FSM Mahallesi

December 13, 2023
December 2023

near Arnavutköy, İstanbul (Türkiye)

Rotanın başlangıç yerinde olan işime epey bir vakit bulunması üzerine, yakın çevrede bu yürüyüşü gerçekleştirdim. Amacım Tarihi Baltalimanı Köprüsü'nü görmekti. Köprüyü gördükten sonra dönüşe geçip bir daire çizerek başladığım noktaya geri döndüm.

Rota, anı amaçlı bir şehiriçi yürüyüşü olarak not düşülebilir.

(13 Ara 2023 14:02:31)

Polat Ulus Konutları

Kayıt geç açılmıştır. Kaydın açıldığı bu nokta, bir siteye aittir. Güvenlik görevlisinden rica edip site içinden geçerek istediğim yere gidiyordum.

20-30 metre önce, sitenin bir diğer kapısını kullanarak siteden dışarı çıkmıştım. Bu ağaçlık alan, oldukça güzel bir yerdi ve yürüdüğüm yola araç girebildiği için, aracı park edip şehrin içindeki bu kuytu yerde vakit geçirmek mümkündü.

PictographReligious site Altitude 302 ft
Photo ofProfitis İlias Rum Ortodoks Kilisesi Photo ofProfitis İlias Rum Ortodoks Kilisesi Photo ofProfitis İlias Rum Ortodoks Kilisesi

Profitis İlias Rum Ortodoks Kilisesi

Cumartesi 09.30-10.30 saatleri arasında kilisede ayin düzenleniyormuş. Kilisenin aktif cemaati olduğu için, kilise cumartesi bu saatler arasında açıkmış. Kilisenin bahçesinden fotoğraf çekmek serbestti; fakat içerisinden fotoğraf çekmek yasaktı... Ama ayin zamanı pekala gelip çekilebilirdi. Sağ olsun, kilisenin hemen karşısındaki mezarlıkta yer alan konutta oturan görevli Vasil Bey, kilisenin kapılarını açıp kiliseyi gezmemde bana yardımcı oldu.

PictographReligious site Altitude 278 ft

Profitis İlias Rum Ortodoks Kilisesi Ayazması

Tel örgüyle çevrili olan alana, açık bir aralıktan girilebiliyor... Burası pek kullanılmadığı için zeminde otlar türemiş durumdaydı; fakat çok sakin bir yerdi.

Manzara

PictographPark Altitude 415 ft

PictographBridge Altitude 84 ft

Baltalimanı Köprüsü

Kültür envanterinde "Tarihi Köprü" olarak geçen bu yapı, Google haritalarındaki bir yorumda "Baltalimanı Köprüsü" olarak geçmektedir. Fakat daha önce gördüğüm birçok tarihi eserden yola çıkarak bu yapıyı bir su kemerine benzettim. Nitekim burası bir köprü ise, üzerinden geçecek kısmını oldukça dar buldum.

N1903 Etiler

Yürüdüğüm cadde beni bu mekanın önüne getirdi. Yani aslında burası da bir çıkmaz sokakmış. Fakat böyle bir ibare olmadığı için buraya kadar geldim. Güvenlikten Şehit İban Sokağa nasıl geçebileceğimi sordum. Binanın içine girip yukarı çıkarak sokağa ulaşabileceğimi söyledi.