Kovilj

October 9, 2022
October 2022

near Donji Kovilj, Vojvodina (Serbia)

9. oktobar
Ravničarenje, Kovilj
Učesnika 40
vodič Zoran V.

Ravničarenje smo započeli sa parkinga ispred manastira Kovilj. Pešačimo travnatim nasipom do mesta gde je nasip ujedno i kolski, asfaltni put. Tu silazimo levo od nasipa na kolski travnati put kojim hodamo sve do jezera Šlajz koje je ribolovačka oaza sudeći po broju ribolovaca koji upražnjavaju svoj hobi na ovom jezercetu.

Od jezera nastavljamo nasipom, ima zarasla staza i uz nasip ali odlučujem da idemo nasipom, tucanikom do mesta gde se odvaja kolski put ka Dunavu. Dolazimo do obale, na par mesta su šumari koji vrše svoje šumske radove. Na jednom mestu gde je dobar pogled na reku i obalu sa sremske strane pravimo pauzu.

Nastavljamo dalje putem uz obalu do raskrsnice gde se levo odvaja put kroz šumu, i on je nasut šljunkom pa je prohodan i za vozila kojih srećoom nema pa uživamo u tišini šume. Susrećemo se najpre sa krdom mladih divljih svinja a zatim i sa povećim krdom konja, prilično plašljivih, koji se povlače dalje od puta kada smo mi naišli.

Nešto više uzbuđenja nas čeka kod prelaska potočića (kanala) u kom je srećom malo vode pa na najužem delu lako preskačemo na drugu obalu i lepom šumskom stazicom dolazimo do sledećeg mesta gde opet na našu sreću u koritu ima malo vode pa relativno lako prelazimo na drugu obalu na put koji nas vodi do orvih kuća naselja Kovilj.

Deo grupe ide odmah ka manastiru i autobusu a deo odlazi ka centru na osveženje.

Lep dan, lepa staza, lepo društvo. Tri u jedan rekao bih, da ima više vode problem bi bio prelazak potoka (kanala) jer mostića nema ili ih mi nismo videli.

Crkva sv. apostola Tome

Drveni toranj - vidikovac

Jezero Šlajz

Kolski put ka Dunavu, tucanik

Kolski put, tucanik

Krdo konja

Lepa stazica kroz šumu

Photo ofMesto sa lepim pogledom na Dunav i sremsku obalu Photo ofMesto sa lepim pogledom na Dunav i sremsku obalu Photo ofMesto sa lepim pogledom na Dunav i sremsku obalu

Mesto sa lepim pogledom na Dunav i sremsku obalu

Nasipom, tucanik

Natpis Kovilj u parku

Parking kod manastira Kovilje

Pomalo zaraslo ali prohodno

Prelaz preko potoka (pri niskom vodostaju lako preskočiti na drugu obalu)

Prelaz preko vode, ovaj put prohodno jer vode ima malo