Konca Lahdi-Yazlık Ilıca

March 22, 2023
March 2023

near Halıdere, Kocaeli (Türkiye)

Bu parkur, hafta içi, hafif yağmurlu bir günde, Gölcük taraflarında yapılan bir ŞEHİRİÇİ yürüyüşün kaydıdır. Birkaç hafta önce yapılan ve "Konca Lahdi-Ereğli" ismiyle kaydedilen doğa yürüyüşü parkurunun başladığı noktadan başlanmış, fakat bu sefer Gölcük tarafına doğru yerleşim yerlerinin içinden yürünmüştür (Bu parkur, doğa yürüyüşü değildir). Aslında plan, farklı bir bölgede sağlam bir Doğa yürüyüşü yapmaktı fakat Yağmur sebebiyle böyle bir şehir içi etkinliğinde karar kılındı.

NOTLAR: Rota biraz uzun olsa da, fazla iniş ve çıkış içermediği ve sadece asfalt yolları takip ettiği için, zorluk açısından "orta" olarak değerlendirilmiştir.

Gölcük ilçe merkezinde, rota kaydında da görüleceği üzere, git-gel yapılan bir bölüm bulunmaktadır. Yürüyüş öncesindeki araştırmada, Gölcük Deniz Müzesi'nin varlığına ulaşılmış, fakat bu müzenin askeri bölge içinde yer aldığı ve sivil vatandaşların askeri bölgeye giremediği bilgisi atlandığı için askeriyenin kapısından geri dönülmüştür. Bu sebeple bu kısım baypas edilebilir.

Rotanın tamamı asfalt yollardan geçtiği için, bu parkur özel araçla yapılabilir. Özel aracı olmayanlar, eserler arasında uzak mesafelerin olduğu bölümleri toplu ulaşım araçları katedebilir ve yürüyüş mesafesini kısaltabilir.

Rota üzerinde iki adet müze yer almaktadır. İlki, girişin ücretsiz olduğu ve yürüyüş yaptığımız tarihten yakın zaman önce faaliyete geçmiş olan Gölcük Belediyesi Hattat Ali Vasfi İzmidi Hüsnü Hat Müzesi Müzesi'dir. Bu müzenin bulunduğu alanda ücretsiz otopark mevcuttur. Diğer müze ise, bakım ve onarım çalışmaları yüzünden yürüyüş yaptığımız tarihte kapalı olan Yarhisar Gemi Müzesi'dir.

PROGRAM:

05.58: Ekip arkadaşım, Halkalı Marmaray İstasyonu'ndan kalkan ilk trene binerek hareket etti.
06.57: Ekip arkadaşımın olduğu tren Bostancı İstasyonu'na ulaştı, ben de aynı trene bindim.
07.39: Gebze Teknik Üniversitesi - Fatih Marmaray İstasyonu'na geldik. Kısa sürede, 700 hat numaralı otobüsün kalktığı noktaya ulaştık. Halkalı'dan 15 dakika sonra kalkan günün bir sonraki treni ise, 07.54'de perona vardı. Dileyenler Halkalı'dan sabahları ikinci kalkışlı trene binerek 08.00 otobüsüne yetişebilir.
08.00: 700 hat numaralı otobüs kalktı.
09.18: Roma mezarı isimli durakta otobüsten indik ve bu kaydı açarak yürüyüşe başladık.
17.32: Yürüyüş bitti.
17.38 Gölcük'e giden bir minibüse bindik
17.46: Gölcük Imam Hatip Lisesi durağında indik ve 4 dakikalık birnyürüyüşle 700 numaralı otobüsün kalktığı Durak olan Gölcük otogarına geçtik.
18.00: 700 numaralı Hölcük-Gebze otobüsü hareket etti.
19.46: Son durak olan Fatih-Gebze Teknik Üniversitesi Marmaray İstasyonu durağında indik.

Konca Lahdi

Halıdere Sahil

Halıdere Yalı Cami

1850 tarihinde yapılan ve 1999 depreminde yıkıldığı için sonradan aslına uygun restore edilen bir camidir.

Halıdere Yalı Cami Önündeki Antik Taş

Yukarı Değirmendere Tarihi Çeşme 1

Çeşmenin üzerinde antik döneme ait yapı taşları görülmektedir. Çeşme, yürüdüğümüz yolun, bir başka ifadeyle rotanın yönüne göre, solda kalmaktadır.

PictographReligious site Altitude 313 ft

Hacı Davut Ağa Camii

Photo ofKonut, Yukarı Değirmendere Caddesi, No: 5 Photo ofKonut, Yukarı Değirmendere Caddesi, No: 5 Photo ofKonut, Yukarı Değirmendere Caddesi, No: 5

Konut, Yukarı Değirmendere Caddesi, No: 5

İkinci resim, caminin köşesinde yer alan antik taşa aittir.

Yukarı Değirmendere Tarihi Hamamı

Yakın zamanda aslına pek uygun olmayacak şekilde, restore edildiği anlaşılmaktadır. http://kocaelitarihi.com/places/yukari-degirmendere-tarihi-hamami/#post_content

Photo ofYukarı Değirmendere Tarihi Çeşme 2 (3098. Sokak Çeşmesi) Photo ofYukarı Değirmendere Tarihi Çeşme 2 (3098. Sokak Çeşmesi) Photo ofYukarı Değirmendere Tarihi Çeşme 2 (3098. Sokak Çeşmesi)

Yukarı Değirmendere Tarihi Çeşme 2 (3098. Sokak Çeşmesi)

PictographReligious site Altitude 466 ft

Sultan Baba Mescidi

Bu mescit yakın tarihte yapılmış ve tarihi bir yapıya benzetilerek inşa edilmiştir. Tarihi olan yapı, karşısındaki asıl Örcün Hamamı'dır.

PictographMuseum Altitude 468 ft

Örcün Hamamı

Burası aynı zamanda, "Gölcük Belediyesi Hattat Ali Vasfi İzmidi Hüsnü Hat Müzesi" isimli bir müzedir.

PictographMuseum Altitude 463 ft

Örcün Hamamı (Ek Fotoğraflar 2)

PictographMuseum Altitude 476 ft

PictographPark Altitude 521 ft

Sultan Baba Mesire Alanı

Sultan Baba Türbesi Mezarlığındaki Sadaka Taşı

Kültür envanterine kayıtlı olmayan bu sadaka taşı, tam konumun atıldığı noktada yer almaktadır. İkinci fotoğraf, sadaka taşının hemen yanında yer alan Osmanlı dönemi mezarlarına aittir.

PictographReligious site Altitude 528 ft

Sultan Baba Türbesi

Girişte, Açılış saati: 10.00 Kapanış saati: 15.00 olarak yazmaktadır.

Photo ofÖrcün Tarihi Çeşme 5 (Tarihi Meydan Çeşmesi) Photo ofÖrcün Tarihi Çeşme 5 (Tarihi Meydan Çeşmesi) Photo ofÖrcün Tarihi Çeşme 5 (Tarihi Meydan Çeşmesi)

Örcün Tarihi Çeşme 5 (Tarihi Meydan Çeşmesi)

Örcün Tarihi Çeşme 4

Örcün Tarihi Çeşme 4 (Ek Fotoğraflar)

Örcün Tarihi Çeşme 3

Örcün Tarihi Çeşme 2

Örcün Tarihi Çeşme

PictographReligious site Altitude 456 ft

Kazıklı Kervansarayı

Girişinde "Gölcük Belediyesi Kazıklı Kervansarayı Kültür Yapısı" şeklinde yazan bir tabela karşılamaktadır.

Photo ofKazıklı Kervansarayı Önündeki Antik Taş Photo ofKazıklı Kervansarayı Önündeki Antik Taş Photo ofKazıklı Kervansarayı Önündeki Antik Taş

Kazıklı Kervansarayı Önündeki Antik Taş

PictographPark Altitude 470 ft

Gözlementepe Mesire Alanı

PictographMuseum Altitude 2 ft

Yarhisar Müze Gemisi

Yürüyüş yaptığımız tarihte müze, bakım ve onarım nedeniyle geçici olarak hizmet vermemekteydi.

PictographPark Altitude 3 ft

Çocuk parkı, biraz iç tarafta, bulunduğumuz yerden 20 metre uzaktaydı.