Κίσσαβος: Μελιβοία Βελίκας.

August 27, 2023
August 2023

near Melívoia, Thessaly (Greece)

Μια πράσινη διαδρομή «στα βήματα του Φιλοκτήτη». Αρχή της κατάβασης από την βρύση έξω από το χωριό Μελιβοία (Αθανάτη η παλιά ονομασία) στα 400 μ. υψόμετρο.
Αρχίζουμε να κατηφορίζουμε σε μια παραμυθένια διαδρομή με οργιώδη βλάστηση, δίπλα πάντα στο ρέμα της Βελίκας. Τα ξύλινα γεφύρια, ο καταρράκτης, η λίμνη, τα κασταναριά και οι χώροι αναψυχής που συναντάμε συνθέτουν ένα αλλιώτικο παζλ αισθήσεων.
Σε μισή ώρα περίπου φτάνουμε στη θέση «Τσουβάλια» σε υψόμετρο 235 μ. Μερικά πέτρινα σκαλοπάτια περνούν κάτω από την φυσική αψίδα, που έχει σχηματισθεί μέσα στον κορμό γέρικου πλατανιού. Αμέσως μετά, ένα μακρύ, ξύλινο γεφυράκι, σκαλοπάτια και πάλι, κατηφορικό μονοπάτι και σε τρία λεπτά φτάνουμε απέναντι στο πιο εντυπωσιακό τοπίο της διαδρομής. Είναι μια κοιλότητα βράχου, μέσα απ΄ την οποία ξεπηδούν δύο, μικροί σχετικά αλλά θεαματικοί καταρράκτες. Ένας τρίτος μικρότερος αλλά εξίσου όμορφος καταρράκτης κυλάει από την αντικρινή πλαγιά. Στα πόδια τους σχηματίζεται μια λιμνούλα.
Το μονοπάτι Μελίβοια – Βελίκα αποτελεί μια διαδρομή αξεπέραστου φυσικού κάλλους και περιπατητικής ευχαρίστησης, όλες τις εποχές του χρόνου. Η υψομετρική διαφορά της κατάβασης είναι 400μ. και ο απαιτούμενος χρόνος από 2,5 – 3 ώρες, ανάλογα με τον χρόνο των στάσεων και τον πεζοπορικό ρυθμό.