Kilyos Gezisi

51 minutes
April 24, 2024
April 2024

near Kumköy, İstanbul (Türkiye)

Hafta içi, sakin bir günde, tek başına yapılan kısa bir gezinin kaydıdır. Hacıosman'dan ortalama 15-20 dakikada bir kalkan 151 hat numaralı Kilyos-Hacıosman otobüsleriyle buraya ulaşmak mümkündür.

TAVSİYELER:
* Kilyos sahiline inebilir, Kısırkaya Plajı'na devam edebilirsiniz.
* Rumelifeneri'nden Kilyos'a ya da Kilyos'dan Rumelifeneri'ne yüruyüş yapabilirsiniz.

NOTLAR: Etkinlik tarihinde kültür envanterine kayıtlı olmasına karşın askeri bölge içinde kaldığı için Kilyos Kalesi, envanterdeki konumu yanlış verildiği için Ağlamış Dede Türbesi ve köpeklerden dolayı yanına kadar ulaşamadığım için Rokethane isimli eserler görülememiştir.

İyi gezmeler...

PROGRAM:
13.44: 151 hat numaralı 13.45 Hacıosman-Kilyos aracı hareket etti.
14.25: Ataman Evleri İETT durağında otobüsten indim ve kaydı başlatarak yürüyüşe başladım.
15.35: Fındıklı Geçiti İETT Durağı'nda kaydı kapattım.
15.42: 151 hat numaralı 15.40 Demirciköy kalkışlı İETT otobüsü durağa geldi.

(24 Nis 2024 14:25:50)

Ataman Evleri İETT Durağı

Kültür envanteri haritasına baktığımda Kilyos'taki ilk kültürel varlığın Ağlamış Dede Türbesi olduğunu görünce ve konum olarak burası verilince bu durakta indim. Fakat etkinlik tarihinde envanterde türbe olarak gösterilen konumun bir trafo binasına ait olduğunu gördüm ve Google haritalarında türbeyi aratınca türbenin 2 kilometre gerideki mezarlıkta olduğunu fark ettim. Bu sebeple Kilyos'u gezmek ve bu rotadaki eserleri görmek isteyip beldeye otobüsle gelenlerin bir sonraki durakta inmeleri yerinde olacaktır.

Kilyos Su Terazisi 1

Konum, çocuk parkının olduğu yeri göstermektedir. Su terazisi parkın tam karşısında, yolun denize bakan tarafında yer almaktadır.

Kilyos Su Terazisi 2

Veysel yürüdüm güzergahın sağında caddenin karaya tarafına bakan kısmında yer almaktadır

Kilyos Su Terazisi 3

Ahşap Konut, Kale Caddesi, No: 57

Etkinlik tarihinde kültür envanterine kayıtlı olmayan bu ahşap yapı, yürüdüğüm güzergahın solunda, caddenin denize bakan tarafında yer almaktadır.

PictographReligious site Altitude 128 ft

Kilyos Kumköy Camii

Girişimde yapım tarihi 1931 olarak yazan cami, yürüdüğüm güzergahın sağında, sokağın karaya bakan tarafında yer almaktadır ve kültür envanterine kayıtlıdır.

PictographCastle Altitude 128 ft

Kilyos Kalesi

Alan kültür bakanlığına aitmiş.

Konut, Tahsiliye Caddesi, No: 2

Yürüdüğüm güzergahın solunda yer almaktadır.

Yıkık Konut, Cerrah Hasan Bey Caddesi, No:37

Konumun sağ arka çaprazında, sokağın denize bakan kısmında yer almaktadır.

Kumköy Namazgahı

Namazgah, Kubilay Aytaç Parkı'nın bir köşesinde, parkın ucunda yer almaktadır.

Kumköy Çeşmesi

Çeşme, namazgahın hemen altında yer almaktadır.