Kadıköy Rıhtım-Söğütlüçeşme

October 22, 2022
October 2022

near Caferağa, İstanbul (Türkiye)

Rota Üzerindeki Semtler: kadıköy Rıhtım, Moda, Caferağa, Bahariye, Söğütlüçeşme

Bu bir, kültür envanterine kayıtlı şehir içindeki eserleri görmek için yapılan şehiriçi yürüyüş etkinliğidir. Eserlerin büyük çoğunluğu kulturenvanteri.com sitesine kayıtlıdır. Sitede yer alan izler yürüyüş sırasında doğaçlama olarak birleştirilerek rota oluşturulmuştur. Sitede yer almayan bazı eserlerle de karşılaşıldığı olmuş, park vb. yerler de ayrıca işaretlenmiştir...

Ailemle birlikte yürünmüştür.

GENEL NOTLAR: Amacım, ailemle birlikte bir cumartesi gününü değerlendirmek ve Kadıköy Moda sahilinde gezmekti. Bu gezinti sırasında karşılaştığım birkaç kültür envanterine kayıtlı eseri de kaydedemeden geçmedim. Bu yüzden, keyif amaçlı yaptığım, ama kültür envanterine kayıtlı birkaç eserin kaydından dolayı, şehir içi kültür envanteri yürüyüşü olarak değerlendirdiğim bir rota ortaya çıkmış oldu.

Ulaşım; Anadolu Yakasında ikamet eden bir aile olarak, M4 Sabiha Gökçen-Kadıköy metro hattını kullanarak Kadıköy'e kolayca ulaştık. Avrupa Yakası'ndan ise, vapurlarla Kadıköy'e ya da metrobüs ile Söğütlüçeşme'ye ulaşmak mümkündür.

İyi faaliyetler...

Moda İskelesi

İBB tarafından yakın zamanda restore edilen moda iskelesinin üst katına çıkmadık.