Photo ofJaciment Arqueològic Mons Observans (Can Tacó), Turó de les Tres Creus i Torre de Raiguer, Montornès del Vallès Photo ofJaciment Arqueològic Mons Observans (Can Tacó), Turó de les Tres Creus i Torre de Raiguer, Montornès del Vallès Photo ofJaciment Arqueològic Mons Observans (Can Tacó), Turó de les Tres Creus i Torre de Raiguer, Montornès del Vallès

39 minutes
October 24, 2016
October 2016

•   4.7 1 review

near Montornès del Vallès, Catalunya (España)

Jacimient arqueològic de Can Tacó (Turó d'en Roïna), anomenat "Mons Observans" , Turó de les Tres Creus i Turó del Raiguer, passant pels Pous de Glaç (Montornès del Vallès).

Preferible pujar-hi al capvespre, per veure la posta de sol i les llums de la ciutat des del cim. Les vistes diüres a les fàbriques i torres elèctriques no són gaire "omplidores".

RECORREGUT: Rètol "Jaciment Mon Observans". Anem enfilant per una pista de sorra, amb bancs de fusta per seure i alguna taula. Rètols indicadors en tot el camí.
- Assentament Romà de Can Tacó: "Mons Observans", amb diferents estances del preasidium, cisterna inferior, pati....
- Aula d'arqueologia (consultar en el punt d'informació per la visita).
- Pous de glaç.
- Pujada bosc a través (emboscat) , sense camí.
- Coll de les Tres Creus.
- Turó de les Tres Creus.
- Torre de Raiguer (caseta de fusta, torre de guaita).

Nota: El desviament als pous de glaç és opcional; si no es vol pujar "bosc a través", recomano recular.
***
CURIOSITATS:
* "Les Tres Creus és una muntanya de 150 metres que es troba entre els municipis de Montmeló i de Montornès del Vallès, a la comarca del Vallès Oriental." (Wikipedia).

* 29/07/2014: Nova torre de guaita al turó del Raiguer, al Parc de la Serralada Litoral: "La Diputació de Barcelona ha finançat la instal·lació d'una torre de guaita al turó del Raiguer, al municipi de Montornès del Vallès, dins el Parc de la Serralada Litoral. Amb aquesta, són quatre les torres de vigilància fixes dins el parc. La nova torre de vigilància va entrar en servei el 19 de juliol, i substitueix el punt de guaita del turó de Sant Miquel, on no era possible la instal·lació d'una torre fixa a causa de les restes arqueològiques del castell de Sant Miquel, catalogades com a Bé Cultural d'Interès Nacional (BCIN).
Amb aquesta infraestructura es completen les quatre torres previstes al Pla de vigilància i prevenció d'incendis forestals (PVI) del Parc de la Serralada Litoral, que són les torres de Cirers, a Cabrils, cedida pel Servei de Bombers; Baldiri, a Premià de Dalt; Céllecs a Vilanova del Vallès, i Raiguer a Montornès del Vallès, amb les quals es cobreix amb visió directa el 60% de l'àmbit territorial del parc".

* http://www.monsobservans.cat/

PictographPanorama Altitude 433 ft

Pous de glaç

PictographPanorama Altitude 456 ft

Sense camí, pujada bosc a través

Sense cami

PictographCampsite Altitude 623 ft

Coll de les Tres Creus

Coll de les3creus

PictographPanorama Altitude 669 ft

Turó de les Tres Creus

Turo 3 creus

PictographPanorama Altitude 666 ft
Photo ofTorre de Raiguer (caseta de fusta, torre de guaita) Photo ofTorre de Raiguer (caseta de fusta, torre de guaita) Photo ofTorre de Raiguer (caseta de fusta, torre de guaita)

Torre de Raiguer (caseta de fusta, torre de guaita)

Torre de raiguer

• Photo of josepas_sr
    josepas_sr Jan 15, 2022

Un buen paseo por una zona desconocida. Después de hacer el recorrido siento que tengo un poco más de información del paisaje de mi entorno

• Photo of Sandra ole
    Sandra ole Jan 25, 2022

Hola josepas_sr, Sí, cierto, parece increible descubrir rincones tan interesantes en medio del municipio. Gracias por la valoración y conentarios, me alegro disfrutaras de esta ruta.