İşten Eve Yürüyüş Güzergah -1

February 13, 2017
February 2017

near Bostanbaşı, Malatya (Türkiye)

Ev ve işyeri arasındaki yürüyüş güzergahların birincisi.
Bu yol 2. güzegaha göre daha kısa.
Yürüyüş açısından biraz daha rahat ve kolay.
Antalya'da İyilik Peşinde Koşmak için antrenmanlara başladım.
Runatolia Koşusu ile ilgili açıklamaları bir kaç gün içinde yapacağım.

Yeşilyurt Belediyesi Park Bahçeler Müdürlüğü

İşyerim.

Tecde Şelale

Malatya Büyükşehir belediyesi Yapımı

Yapılaşma tehdidi altındaki yüzlerce bitkisel çeşidi ve gen kaynağının bulunduğu nadide bir alan. Birilerinin iştahını kabartıyor. Korunmasını ümit ediyorum. Ranta kurban gitmesin istiyorum. Bekleyip göreceğiz. Malatya il merkezinin 4 km güneybatısında Yeşilyurt ilçesi yolu üzerinde bulunmaktadır. Merkez kampüs alanımız, 290 dekar olup bunun 103 dekarı yollar ve binalardır. Geri kalan 187 dekarlık bölümün 20 dekarı üretime, 130 dekarı araştırma hizmetlerine yönelik kullanılan parsellerdir. Geri kalan 37 dekar alan fidan üretimi yetiştiriciliğinde kullanılmaktadır. İçme suyu şehir içme suyundan, sulama suyu ise müessesenin kuzeyinden geçen DSİ şebekesinden sağlanmaktadır. 1830 - 1840'lı yıllarda Osmanlı Ordusuna farklı eğitim yöntemlerini öğretmek için Malatya'ya gelen Alman generallerden bazıları notlarında, Malatya'nın birçok meyve türüne ait ağaçlarıyla dolu eşsiz güzellikte bir yer olduğuna yer vermiştir. Cumhuriyetin kuruluş yıllarında tarımda atılım çalışmaları ve dolayısıyla meyveciliğin önem kazanması ile beraber Ankara'da kurulan Yüksek Ziraat Enstitüsü'nün Müdürü Alman Prof. Dr. W. Gleisberg, Alman generallerin notlarının etkisiyle, Malatya'nın meyvecilik potansiyelinin öğrenilmesine yönelik çalışmalar yaptırmıştır. Gleisberg, baş asistanı Lütfi Ülkümen'i doktora çalışması yapmak üzere Malatya'ya yönlendirmiştir. Ülkümen 1933 - 1936 yılları arasında yaptığı çalışmalarla Malatya'nın meyvecilik potansiyelini daha net ortaya çıkarmıştır. Bunun üzerine 1937 yılında müessesemiz Türk-Alman işbirliğiyle "Kayısı İstasyonu" olarak kurulmuştur. 1940 yılından itibaren başta kayısı olmak üzere yaprağını döken meyvelerin fidan üretimine başlanmıştır. Kayısı fidanı sayısal olarak 1945 yılına kadar üretim içerisinde ağırlığını korumuş, 1946 yılında kuruluşa "Bahçe Kültürleri İstasyonu" adı verilmesine rağmen faaliyetleri fidan üretimi ile sınırlı kalmıştır. 1960 yılında kuruluş 13 km uzaklıktaki "Pamuk Deneme İstasyonu" ile birleştirilerek "Deneme İstasyonu" adını almıştır. Daha sonra Deneme İstasyonu arazisinde Tarım Meslek Lisesi kurulması ile tekrar eski adını almıştır. 1971 yılındaki reorganizasyonla faaliyetlerini 1974 yılına kadar "Deneme ve Üretme İstasyonu" adı altında sürdürmüştür. 1974 yılında konu müessesesi kabul edilmesiyle birlikte "Kayısı Araştırma İstasyonu" adı verilmiştir. Daha sonra bünyesinde inşa edilen "Gıda Kalite Kontrol Laboratuvarı’nı da bünyesine alarak "Zirai Araştırma İstasyonu" adını almıştır. 1985 yılında yapılan reorganizasyon ile Tarım İl Müdürlüğü’ne bağlı kuruluş statüsüne kavuşturulmuştur. 01.08.1986 yılında Bakanlık bünyesindeki araştırma, kontrol, test ve üretim kuruluşlarının teşkilat görev ve çalışma esasları yeniden düzenlenmiş, "Meyvecilik Araştırma Enstitüsü" adını almıştır. Son olarak 2011 yılında Bakanlığımızın yeniden yapılandırma sürecinde ismi "Kayısı Araştırma İstasyonu Müdürlüğü" olarak revize edilmiştir. Son olarak 2015 yılında "Kayısı Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü " ismini almış olup Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğü' ne bağlı olarak çalışmalarına bu isim altında devam etmektedir. Kaynak: http://arastirma.tarim.gov.tr/kayisi/Sayfalar/AnaSayfa.aspx

Malatya Büyükşehir belediyesi tarafından yapılmıştır. "kör parmağım gözüne" türünden estetik kaygı zihniyete kurban bir saat kulesi.

Hacı Kalender Çeşmesi

Çeşme

Hz.Hasan Hüseyin Çeşmesi

Saat Kulesinin hemen solundaki yol üzerinde 8o zamanki adı Turan Emeksiz olan) mezun olduğum lise var. Turan Emeksiz Lisesi. Müdürümüz Halil İban'ın şahsında hayatta olanlar sağlık içinde bir ömür , ebediyete göçmüş olan öğretmenlerime rahmet diliyorum. Turan Emeksiz, (d. 1940, Gündüzbey, Yeşilyurt, Malatya - ö. 28 Nisan 1960, İstanbul), Tahkikat Komisyonu'nun kurulmasına dair kanunun kabul edilmesi üzerine 28 Nisan 1960 sabahı İstanbul Üniversitesi bahçesinde düzenlenen protesto mitingi sırasında öldürülen üniversite öğrencisidir. Üniversite öğrencilerinin düzenledikleri bu miting sırasında, polislerin okul bahçesine girmeleri üzerine olaylar büyümüş ve Beyazıt Meydanı'na kadar genişlemiştir. Bu sırada polisler tarafından öğrencilere ateş açılmış ve Malatya doğumlu Orman Fakültesi öğrencisi 20 yaşındaki Turan Emeksiz öldürülmüştür. Memleketi Malatya'da ismi bir caddeye ve bir liseye verilmiştir. Ancak 12 Eylül 1980 darbesi sonrasında bu caddenin ismi Milli Egemenlik Caddesi, lisenin adı ise Malatya Lisesi olarak değiştirilmiştir. Caddenin adı yoğun istek üzerine 2013 yılında yeniden Turan Emeksiz yapılmış ancak, Lisenin adı Malatya Lisesi olarak kalmıştır. Kaynak: Vikipedi

PictographReligious site Altitude 3,270 ft

Yeni Cami

1912 yılında yapılan Yeni Cami Malatya’nın merkezinde valilik binasının karşısında yer alır. Halk tarafından eski adıyla “teze cami” olarak da adlandırılır. Özellikle akşamları ışıklandırmanın da etkisiyle Malatya’nın güzelliğine güzellik katar. Cami burada bulunan Hacı Yusuf Camisi’nin 3 Mart 1894’de deprem sonucu yıkılması üzerine aynı yerde avlu içerisinde yapılmıştır. Eski camiden günümüze minarenin şerefeye kadar olan kısmı gelebilmiştir. Soykan Parkı olarak da bilinen bu alanın karşısında Malatya Hükumet Binası ve İsmet İnönü'nün heykeli bulunmaktadır. Heykel kaidesinde " Adın Temiz hatıran Aziz kalacaktır" yazılıdır. Kimileri ileri-geri konuşup yazsa da İsmet Paşa tarihe mal olmuş bir kişiliktir. Adı temiz hatırası da azizdir.

Akpınar kavşağı, Bir zamanlar "Tutluk" olarak bilinen yerin girişidir. Çevre yolu yapılmadan önce tren buraya kadar gelirdi. Biraz İlerisi bir dönem "Karpuz Pazarı" oldu. Kimi zaman Roman çadırlarına mekan, Kimi zaman da panayır. İkinci kaysıya doğru olan alan civarında bisiklet-motosiklet kiralanırdı.

Baba ocağı-Ana Evi Eski evimiz tek katlıydı.1999 Yılında yıkılıp kardeşim Muharrem Berktaş tarafından bu bina yapıldı. 1965 Yılından bu yana bu mahallede oturduk. Üniversite ve iş gereği ayrıldığım 1976 yılından sonra 1999 Yılında buraya geri döndüm. Şimdi de biricik torunum Ela bizi Antalya'ya çekti. Evim gitti ama ben henüz gidemedim. Umutla bekliyorum.