Igualada

October 20, 2019

near Igualada, Catalunya (España)

Aquesta ruta combina la visita de monuments emblemàtics d’Igualada amb una caminada pels racons més destacats d’aquesta ciutat. És un recorregut llarg, però teniu vàries opcions per descansar i prendre alguna cosa.
Aquesta ruta us servirà per observar i conèixer la història i cultura d’aquesta ciutat.

El recorregut s’inicia en la part sud d’Igualada, en un edifici a prop del riu Anoia, el Museu de la Pell. Aquest està dividit en dos edificis, la fàbrica de Cal Boyer i l'antiga adoberia de Cal Granotes. La fàbrica està composta per dues naus i una xemeneia, en aquest edifici es troba el Museu de la Pell, en el qual podràs fer un recorregut pel món de la pell, també acostumen ha haver-hi exposicions sobre temes diversos. L’ altre edifici és una de les adoberies més antigues d’Europa.

Durant el recorregut pels carrers del Rec trobarem una obra del municipi cultural d’interès nacional; la muralla d’Igualada. És un portal del segle XV compost per un arc ogival a la part exterior i un de dovellat a la part interior. A la part superior hi observem una capelleta amb la imatge de Santa Anna.

El Restaurant Kiosk es troba en el rec, és un establiment molt ampli al costat del riu Anoia, és interior i exterior, adaptat per a totes les edats. Espai per relaxar-s’hi, prendre el sol, xerrar amb amics, passejar, ... i sobretot per beure i menjar, ja que ofereixen menús durant tot el dia. També és un bon lloc per celebrar esdeveniments. Acostuma a haver-hi música, concerts, actuacions,...

Comencem a anar cap al centre, direcció carrer Nou, i podem observar la Basílica de Santa Maria que va ser construïda al segle XVII i encara conserva el campanar de l’antiga parròquia. L’església només consta d’una sola nau. A l’absis trobem un presbiteri de planta quadrangular. Al centre del retaule major hi ha una talla policromada de Maria Immaculada i al costat trobem als seus pares. Damunt de la Immaculada es troba el Pare Etern. Més amunt es pot veure a sant Faust i sant Roc i, a la part superior, trobem a sant Bartomeu, patró d’Igualada. Al voltant d’aquestes figures podem observar una gran varietat d’àngels. A la part exterior de l’edifici hi ha contraforts amb gàrgoles i, a la façana principal hi ha un rosetó sobre la porta d'accés. A l’interior de l’edifici, sota el rosetó, hi ha un dels orgues més important a Catalunya, un gran orgue restaurat i ampliat entre el 1978 i el 1996.

Continuem el camí pel carrer Soledat.

Uns carrers més enllà, podreu veure una antiga nau industrial adaptada i ara és el famós mercat de la Masuca d’Igualada, la població Igualadina ho considera un emblema de la seva ciutat. A dins trobareu una cinquantena de parades i una vintena de parades amb els millors productes.

Avancem fins a arribar al Passeig de Mossèn Jacint Verdaguer, aquí es troba el Parc de l’Estació Vella, anomenat així perquè va ser construït on abans hi havia les instal·lacions de l’antiga estació de tren. És un parc d’ 1,6 hectàrees dividit en dos nivells separats per una paret de formigó. L’ aigua com a element lúdic, sobretot s’utilitza en forma de rellotge de vint-i-quatre raigs. A l’inici del parc trobem un amfiteatre amb zona verda, i al final una antiga locomotora que commemora l’arribada del tren a Igualada l’any 1893.

Continuem per la rambla de Sant Isidre, es una zona d’oci apta per totes les edats que compta amb tota mena de comerços: botigues de roba, restaurants, joieries, òptiques, bancs, etc. És una de les zones més visitades d’Igualada.

En la mateixa rambla de Sant Isidre, podem trobar el restaurant Munich. És un establiment rústic, accessible per tothom, especialitzat en pizzes però que també té cuina espanyola i italiana (incloent-hi dieta mediterrània) i també té altres opcions per vegetarians i vegans. Ofereix servei, tant a l’interior de l’establiment, com a l’exterior, a la terrassa.

En direcció cap al carrer de Sant Pau, podem observar el teatre municipal de l’Ateneu, més conegut com l’Ateneu Igualadí. Va ser fundat el 1863 amb l’objectiu de millorar la instrucció del sector obrer. El 1873 les tropes carlines van incendiar l’edifici i va quedar totalment destruït. No va ser fins a l’any 1878 que es va inaugurar l’actual edifici de l’Ateneu. Té un aforament de 500 persones. És un espai apte per totes les edats, ja que, ofereix tota classe d’activitats socials, teatre, cinema, etc. Actualment es poden comprar entrades al teatre o per la pàgina web de l’Ateneu.

Durant la nostra ruta pels racons més importants d’Igualada, hi ha un moment que ens topem amb la Plaça Cal Font, és un espai rectangular de grans dimensions ocupat anteriorment per una de les fàbriques tèxtils més importants. Actualment, aquesta plaça està ocupada per restaurants, bars, botigues, ... En una part d’aquesta es troba un edifici de l’antiga plaça, ara adaptat i reformat en una gran biblioteca.
Una de les coses a destacar és l’escultura d’unes grans tisores clavades a terra.
En algunes èpoques de l’any se celebren concerts, actuacions i esdeveniments de diferents temàtiques (per Nadal, Sant Jordi, la festa major,...).

Seguint el recorregut per Igualada deixem enrere les zones històriques i ara, continuant per la part nord, ens centrem més en unes construccions més modernes, com és ara l’Hotel Amèrica, un dels hotels més coneguts d’Igualada. Hotel de tres estrelles ofereix 34 grans habitacions (29 dobles i 5 triples), ben equipades amb bany, calefacció, aire condicionat, televisor i caixa forta. Una de les habitacions dobles està adaptada per persones amb mobilitat reduïda. A més a més, l’hotel compta amb zona wifi a totes les instal·lacions, servei de recepció les 24 hores del dia, aparcament gratuït per clients i servei de restauració i cafeteria.

Una mica més endavant apareix el Complex Esportiu Les Comes (espai, on si celebren tota mena d’esports; bàsquet, futbol sala, natació, hoquei, ...) a més a més trobeu el Camp de Futbol d’Igualada.

Ens dirigim cap a l’Avinguda Europa, que tot i estar situada a la zona del polígon industrial, podem trobar una gran varietat de restauració, zones d’oci i comerços d’il·luminació, electrodomèstics, subministraments industrials, concessionaris, etc.

Finalment, ens tornem a dirigir cap al sud i trobem l’últim punt d'interès, el Museu del Traginer. Els traginers van ser una part important de la història d’Igualada, ja que feien possible l’intercanvi d’informació i mercaderies entre pobles i ciutats. Tot i que, amb el pas del temps, els traginers han anat desapareixent, encara hi ha llocs, com Igualada, on hi ha la seva presència mitjançant la festa dels Tres Tombs. El museu exposa carros, carruatges, selles, guarniments i tota mena d’eines i utensilis utilitzats en aquest ofici, que ajuden a veure l’evolució del transport de persones i mercaderies a Igualada.

El recorregut és cultural, ja que recorre els carrers i les zones més importants de la ciutat d’Igualada. Podeu conèixer la història i a més a més podeu aprofitar per parar-vos i gaudir de la gastronomia.

PictographMuseum Altitude 991 ft

Museu de la Pell

Descobreix la història, la producció, la utilitat i l’impacte cultural de la pell.

PictographMuseum Altitude 1,032 ft

Museu on es pot veure l’evolució del transport tant de mercaderies com de persones, utilitzant energies de sang (energia humana, combustibles vegetals, màquines simples o, en aquest cas, energia animal).

PictographProvisioning Altitude 983 ft

Restaurant Kiosk del Rec

Restaurant-bar, adaptat per a totes les edats, molt ampli, algunes nits hi ha concerts i actuacions.

PictographRuins Altitude 1,042 ft

Portal del segle XV, obra declarada bé cultural d’interès nacional.

Basílica de Santa María d'Igualada

Temple del segle XVII, renaixentista amb elements gòtics, situat al centre d’Igualada.

PictographProvisioning Altitude 1,063 ft

Restaurant especialitzat en pizzes, situat al centre d’Igualada.

Un dels carrers més important d’Igualada amb gran varietat de comerços.

Plaça de Cal Font

Gran plaça ocupada per restaurants, botigues, una biblioteca i l’escultura d’unes grans tisores.

Teatre Municipal de l'Ateneu

Teatre més important d’Igualada. És un punt de trobada per persones de qualsevol edat. Actualment, ofereixen concerts, teatres, cinema, congressos, danses, conferències i activitats socials i ciutadanes.

Mercat de la Masuca

Emblema igualadí, mercat municipal amb productes de gran qualitat.

PictographPark Altitude 1,082 ft

Parc de l'Estació Vella

Al parc hi ha un amfiteatre amb zona verda, un estany d’aigua, i una locomotora de tren.

Hotel América

Un dels hotels més importants d’Igualada i està situat al principal accés a la ciutat, té bona connexió amb la A-2. Gaudeix d’estances equipades per fer convencions, reunions de treball, prestacions d’empresa i tota mena de celebracions.

PictographSports facility Altitude 1,160 ft

Camp de Futbol d'Igualada

Situat en el complex esportiu Les Comes, hi ha dos camps de futbol en el qual juga l’equip d’Igualada.

És una zona que disposa de molta restauració, grans concessionaris i altres zones d’oci.