İçerenköy-Bostancı

48 minutes
October 9, 2022
October 2022

near Icerenkoy, İstanbul (Türkiye)

Önceki Parkur: -
Sonraki Parkur: -

Rota Üzerindeki Semtler: İçerenköy, Bostancı.

Bu bir, kültür envanterine kayıtlı şehir içindeki eserleri görmek için yapılan şehiriçi yürüyüş etkinliğidir. Eserlerin büyük çoğunluğu kulturenvanteri.com sitesine kayıtlıdır. Sitede yer alan izler yürüyüş sırasında doğaçlama olarak birleştirilerek rota oluşturulmuştur. Sitede yer almayan bazı eserlerle de karşılaşıldığı olmuş, park vb. yerler de ayrıca işaretlenmiştir...

Tek başına yürünmüştür.

GENEL NOTLAR: Parkuru, dışarda bir akşam yemeğinden sonra eve yürüyerek dönmeyi planlamam üzerine gerçekleştirdim. Karanlıkta yürüdüğüm için, eserleri net fotoğraflayamadım. Eserleri gündüz gözüyle görmek için, benzer bir parkuru gün ışığında yapma yönünde not aldım.

Parkura Ulaşım: Yürüyüşe başladığım noktaya en yakın İETT durağı "Bahçeler Yolu" durağıdır. Fakat bu nokta, E5 karayolundaki Kozyatağı Metro İstasyonu'na oldukça yakın olduğu için, M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Metro hattını kullanarak başlangıç noktasına rahatlıkla ulaşılabilir.

Yürüyüşü Bostancı'da bitirdiğim için, bu semtten yine M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Metro hattının Bostancı İstasyonu'nu ya da yürüyüşe biraz daha devam edip sahil kesiminde yer alan Bostancı Marmaray İstasyonu'nu kullanarak dönüşe geçebilirsiniz.

Tüm parkur şehir içinden geçmekte, asfalt yolları izlemektedir. Sokaklar müsait olduğu için, yürüyüş güzergahını araçla katedebilirsiniz.

O tarihe kadar kültür envanterine kayıtlı İçerenköy'deki eserlerin kaydedildiği rotanın, Bostancı ve sahil kesimindeki eserleri de kapsayacak şekilde uzatarak yürünmesi daha isabetli olabilir.

İyi faaliyetler...

PictographReligious site Altitude 225 ft

PictographReligious site Altitude 278 ft

PictographRuins Altitude 264 ft

Antik Taşlar ve Su Kuyusu

Fotoğraflar, İçerenköy Camisi'nin çaprazında, İçerenköy Halk Eğitimi merkezinin hemen önündeki çınar ağacının altındaki antik taşlar ve antik kuyu olduğunu düşündüğüm yapıya ait fotoğraflardır. İkamet ettiğim eve çok yakın olan bu yere, çok yakın bir zamanda gündüz vakti de gelme yönünde not aldım. Not: Yürüyüş tarihinde bu eserler kültür envanterine kayıtlı değilken; sonradan bu bölgeyi envanterin haritasından kontrol ettiğimde, su kuyusunun 06 Haziran 2023 tarihinde envantere kaydedildiğini fark ettim. (14 Ağustos 2023)