HORTA (ORTA) DE ST. JOAN

June 16, 2021

near Horta de Sant Joan, Catalunya (España)

Des de la carretera d'Horta cap Arnes, abans de sortir d'Horta trobem un camí que ens indica l'itinerari per anar al Convent de St. Salvador d'Horta i Sta. Bàrbara. El seguim fins al convent, es pot fer en cotxe, a peu, bicicleta... Un cop arribat al convent des de la part esquerra surt un corriol senyalitzat per anar a la cova de St. Salvador i pujar a Sta. Bàrbara, aquí si que toca anar-hi a peu!
El camí fins a la cova és planer, només a pocs metres abans d'arribar cal superar un desnivell, condicionat amb escales i baranes de fusta. Si es vol el camí continua pujant fins a Sta. Bàrbara. El camí de retorn serà el mateix pel que hem vingut.
També prop d'aquí podem arribar-nos a visitar "lo Parot", una olivera mil·lenària declarada arbre monumental. En aquest cas hem d'agafar la carretera T-3341 d'Horta en direcció Arenys de Lledó i a pocs metres de la sortida d'Horta hi ha un pal indicador que ens senyalitza el camí que cal seguir per arribar al camp d'oliveres on hi ha aquest monument natural.

ST. SALVADOR D'HORTA

En aquest punt a peus del monestir, conflueixen diferents camins que ens permeten dirigir-nos a altres destins. Des d'aquí podem accedir al cim de Sta. Bàrbara, o fer una passejada a la cova de St. Salvador, entre d'altres itineraris. Actualment el monestir es troba fora de servei i la seva visita interior està regulada per horaris de visita al públic.

PictographCave Altitude 1,867 ft

COVA DE ST.SALVADOR

Després d'un recorregut per un senderó agradable que ho converteix en un petit passeig, arribem a una balma. La cova de St. Salvador, un espai de calma i a recer del minúscul brogit d'activitat que podem sentir del poble. El senderó continua pujant al cim de sta. Bàrbara, però de moment ho deixem aquí i tornem cap al monestir.