Haliç'in Sonu - Kağıthane Deresi - Sadabad - Alibeyköy Deresi

Photo ofHaliç'in Sonu - Kağıthane Deresi - Sadabad - Alibeyköy Deresi Photo ofHaliç'in Sonu - Kağıthane Deresi - Sadabad - Alibeyköy Deresi Photo ofHaliç'in Sonu - Kağıthane Deresi - Sadabad - Alibeyköy Deresi

February 12, 2022
February 2022

near Sütlüce, İstanbul (Türkiye)

Sütlüce vapur iskelesinden başlayan yürüyüşte, Haliç Kongre Merkezinden dolayı mahalle arasına sapıldı. Kongre Merkezi bitiminde sahildeki park boyunca yürüyüşe devam edildi.
Haliç'in bittiği ve iki dereye ayrıldığı noktada öncelikle Kağıthane deresi tercih edilerek derenin güney kıyısı boyunca yüründü. Park boyunca yer yer karayolu köprüleri ile kesintiler yaşanarak Sadabad Parkına ulaşıldı. Osmanlı Döneminde Lale Devrinde önemli bir mesire yeri kabul edilen bu yerden günümüze kalan eserler keşfedildi. Derenin kuzey yakasından tekrar Haliç sonuna doğru geri dönüldü. (Yolun bu kısmı gece vakitleri tekinsiz olabilir.) Ardından iki dere ortasında kalan eski bir termik santral olan şimdilerde müze olan Santralistanbul önünden geçilerek Alibeyköy deresinin güney kıyısından yürüyüşe devam edildikten sonra Alibeyköy çarşıya varmadan köprüden Alibeyköy deresinin kuzey kıyısına geçilerek Eyüp merkezine doğru yürüyüş devam etti. (Not: Yolun bu kısmında tramvay yolu vardır ve sık sık yürüyüş yolunun kesilmesi sebebiyle geri dönüşler olmuştur. Tramvay yolundan sık sık geçiş yapılmıştır.) Güzel Haliç adalarının ardından Eyüp vapur iskelesinde yürüyüş sonlandırılmıştır.