GR563 - Passage Aubel

October 30, 2015
October 2015

near Aubel, Wallonia (Belgique)

Deze wandeling vertrekt aan de rand van het centrum van Aubel. Op de vertrekplaats is een kleine parking, een graspleintje en een schuilhut. Vanaf deze parking zit je ook rechtstreeks op de route - de voormalige spoorwegberm van de "lijn 38".

Verlaat de spoorwegberm juist voor de brug thv Hellestrop. Vanaf hier gaat de wandeling verder naar en langs de helling ten noorden van Aubel, via een verhard weggetje loop je verder tot een drukke weg, even links en een 100-tal meter verder rechtsaf (aan een kapelletje). Nu loopt de GR door een buitenwijk van Aubel, maar even verder gaat de weg over in een pad en loopt de weg langs een haag af tussen de velden door. De route passeert de Chapelle de sainte-Anne. Hier vind je een picknickplaats (met BBQ, maar die was op het moment van onze wandeling weg!). Volg het pad nog steeds verder op ongeveer altijd dezelfde hoogte. Ondertussen ligt Aubel al achter ons.

Waar de GR op een verhard weggetje uitkomt linksaf (het GR-pad verlaten). De verharde weg gaat over in een paadje en daalt af tot een drukke weg (Aubel - Val-Dieu). De weg oversteken en rechtdoor een stijgend paadje kiezen.
Het paadje loopt uit op een verhard weggetje. Dit weggetje volgen (even verder een vervallen kapel en picknickplaats) tot op een splitsing, rechtsaf en wat verder in een bocht linskaf via een aantal draaipoortje door enkele weides, om daarna uit te komen in een buitenwijk van Aubel. Weg volgen richting het centrum.
In het centrum even verder doorlopen naar het beginpunt.

Aansluiting GR563

Hellestrop - GR563 komt van de onverharde weg rechts, die achter de hoeve doorloopt. Volg de GR naar links.

Aubel - centrum

In het centrum van Aubel vind je een volledige bevoorrading, cafés, eetgelegenheden,...

Chapelle Sainte-Anne

Een mooie gerestaureerde kapel. Naast de kapel een picknickplek, met BBQ (was op het moment dat wij er passeerden weg!).

Einde traject GR563

Nabij herkenningspunt topogids 'N.608'

herkenningspunt topo GR563 - kapel

Een kapel op de hoek van de straat. Hier verlaat de GR de drukke weg om een wijk van Aubel in te lopen.

Parking

Start- en aankomstplaats. Voldoende ruimte om de auto te parkeren. klein parkje met schuilhut.