GR563 Aubel - Val-dieu

October 19, 2015
October 2015

near Holliguette, Wallonia (Belgique)

Viewed 1956 times, downloaded 61 times

Rondwandeling vertrekkende van de Abdij van Val-Dieu. Mooie wandeling met afwisseling van verharde en onverharde weg. In St-Jean Sart wel even opletten in een bocht langs de "drukke" weg (zeker met kinderen).
Vlak voor de wandeling op zijn hoogste punt komt sluit ze aan op de GR563 Vanaf dat moment blijft de route nog even op ongeveer dezelfde hoogte verderlopen alvorens terug af te dalen naar de abdij van Val-Dieu. Op het drukke kruispunt net voor de wandeling terug aankomt aan de abdij, draait de GR563 rechtsaf (wandeling linksaf).

Haalbaar met kinderen.

Aansluiting met GR563

Aansluiting met de GR563 (komende van rechts). Vanaf hier de rood-witte streepjes volgen tot het eindpunt.

Photo ofBunker en uitzichtpunt (buiten GR563) Photo ofBunker en uitzichtpunt (buiten GR563) Photo ofBunker en uitzichtpunt (buiten GR563)

Bunker en uitzichtpunt (buiten GR563)

De GR vervolgt de verharde weg in "Knuppelstock". De wandelaar kan moeilijk naast de wegwijzers naar het uitzichtpunt kijken. Bij de bunker staat ook een oriëntatietafel. Ongelofelijk uitzicht over een groot deel van het land van Herve.

GR561 (79) N.608

GR563 - Knuppelstock

Bij een kruispunt met een kapelletje en een bank, rechtsaf. Links mooi uitzicht over het dalletje waar de wandeling voorheen doorliep.

GR563 - picknickplek

Op deze plek verlaat de GR de verharde weg en loopt een bos in. Hier vind je een tafel en banken. Voor de liefhebbers is er ook een BBQ voorzien.

St-Jean Sart

Dorpje, geen café, winkel, bevoorrading.

Val Dieu - abdij

Deze toeristische trekpleister is de start- en aankomstplaats voor de wandeling. Er is wel wat parking, maar het kan er erg druk zijn. In de abdij is een taverne (zelfbediening) waar je het plaatselijk bier (Val-dieu, ter plekke gebrouwen) kan proeven. Net voor het einde gaat de wandeling aan het drukke kruispunt linksaf de brug van de Berwinne over. de GR draait hier rechtsaf.