GORLIZ - Ermua mendia 289m- ARMINTZA

Photo ofGORLIZ - Ermua mendia 289m- ARMINTZA Photo ofGORLIZ - Ermua mendia 289m- ARMINTZA Photo ofGORLIZ - Ermua mendia 289m- ARMINTZA

January 3, 2015
January 2015

near Elexalde, País Vasco (España)

HASIERA / INTRODUCCION:

Bizkaiko mendebaldeko kostaldearen edertasuna agerian uzten duen ibilbide erraza da proposatzen dizuedan hau.
Bonita ruta que discurre por una preciosa parte de la costa vizcaína. A pesar de su escasa altitud, el ERMUA ofrece un paisaje que no le hacen desmerecer de otros montes con mayor renombre.

NOLA HELDU / ACCESO
Gorliz. Getxotik Plentziara doan BI-2122 errepidea hartuta.
ACCESO: tomando la A-8 en dirección Leioa/Getxo. Se continúa por autovía hasta Getxo, para dirigirse hacia Gorliz por la carretera BI-2122, atravesando los municipios de Berango, Sopelana, Barrika y Plentzia.

HASIERA, COMIENZO:

EUS:

Gorlizko hondartza ondotik Elexaldetik gora hasiko gara.
Bidea oso argi dago, ez du galbiderik.
Gure ingurunearen ezaugarriak kontuan hartuta, dunen ekosistemak guztiz bitxiak dira hemen; horregatik, Astondoko Dunek aparteko balioa dute. Kantauri itsasoaren indarrak eta iparraldeko haize nagusiak duna hauek sortzen lagundu dute: hareak alboko zelaietan gora egin zuen, gaur egun ikus daitezkeen tontorrak sortu zituen arte. Duna eremu hau gure kostaldeko zabalenetakoa dugu.
Naturgune honen balio geologikoa areagotu egiten da duna zementatuak edo duna fosilak daudelako: duela 6.000 urte, harearen sedimentazio eta petrifikazio prozesuan sortutako arrokak. Interes geologiko berezia duen leku honek bi eredu besterik ez ditu Kantauriko kostaldean.

CAS:

En un extremo de la playa de Gorliz, en el tramo final de Astondo Ibiltokia, junto a las dunas fósiles, tomamos unas escaleras en cuya base hay unos carteles que advierten de que se entra en un sendero peatonal y que ascienden a un sendero junto al acantilado.
Pasamos por cuatro miradores desde donde se contemplan amplias panorámicas de la bahía, del pueblo de Plentzia y de la cala de Barrika. Continuamos hasta divisar el fortín de Azkorriaga. Gorliz formó parte del sistema defensivo compuesto por fuertes y baterías marítimas cuyo fin era defender el Señorío de posibles ataques que llegaran por mar. El fortín de Azkorriaga, también conocido como El Castillo, se levantó
en la punta de Ustrikoetxe a finales del siglo XVIII.

Continuamos por el sendero junto al acantilado, pasando junto a un área recreativa, para salir a la carretera asfaltada y alcanzar el Cabo Billano y su faro, que fue levantado en 1990. Desde su mirador podemos observar unas magníficas vistas al mar y la pequeña isla de Billano.

Baterías en el monte Ermua: Situadas en las laderas que desde el monte Ermua se precipitan al mar e instaladas durante la Guerra Civil, se trata de tres baterías dispuestas en trechos regulares y escalonados y de un puesto de mando que ocupa el punto más alto del conjunto. La conexión entre los diferentes elementos se realiza
través de galerías subterráneas que, por medio de la combinación de
escaleras y pasillos, permiten salvar los fuertes desniveles del terreno. Hoy
encontramos el nuevo faro en esta misma zona.

EUS:

Hasierako bide osoan zehar itsasoa begi bistan izango dugu. itsaslabar ederrak...
Azkorriagako gotorlekuaren aztarnak ikustera hurbiltzea merezi du. Bideari segika, Billano lurmuturrean itsasargi bat eta aspaldiko bunker batekin ere topo egingo dugu.
Ermua tontor erreza (289m) gaindituta, ikusmira paregabea dago eguraldi ona izanez gero:
Mendebaldean: Castro Urdiales
Iparraldean: Billano irla, itsasoa
Hegoekialdean: Jata, Sollube, Oiz...
Hegoaldean: Gorliz, Bilbo eta Ganekogorta
Hegomendebaldean: Eretza, Serantes....

ERMUA-ARMINTZA:

Armintzarainoko bidea ez da orain artekoa bezain polita. Eukalipto artetik doan pistatik joan beharko gara, eguraldi txarrarekin oso lokaztuta egon ohi dena.
Armintzako herri txikia laster aurkituko dugu. Herri txikia izan arren, zerbitzu gehienak ditu.

CAS:
el trayecto desde la cima del monte Ermua a Armintza no es tan bonito como la primera parte de nuestra excursión. Atravesaremos un bosque de eucaliptos por una pista embarrada.
Armintza, pese a ser un pueblo muy pequeño tiene casi todos los servicios.

ITZULERA / REGRESO:

Volvimos a Gorliz en autobús.
Gorlizera buelta Bizkaibusean egin genuen.