GORGUES A LA RIERA DE GUARDIOLA

May 20, 2018
May 2018

near Manresa, Catalunya (España)

Curiosa passejada per la Riera de Guardila o del Cornet. Degut a l'abundant cabdal de la riera no hem pogut atravessar-la i per tant ens hem vist obligats a modificar el recorregut si be hem descobert que també hi ha un camí per la riba esquerra que ens ha funcionat molt be. Deixem el cotxe al l'Oller del Mas al qm 91 de la carretera C-37z.

Aparquem al parking del Celler Oller del Mas, una passada d'edificació mig castell, mig casa pairal, amb tot el seu contorn ple de vinyes. Fa una patxoca increïble. Passem per davant i anem cap el bosc de l'Oller on cal estar atent en un punt: abans de la baixada hem de deixar la pista per agafar un corriol que surt de pla i que ens portarà a la Gorga de la Casanova.

La gorga de la Casanova és un lloc fantàstic on l'aigua ha seccionar la roca i ha fet canals preciosos fins arribar a un punt on l'embassa i forma un gorg gran i profund. llàstima que avui l'aigua era molt terrosa fruit de les pluges del dia abans.

Seguim la pista paral·lela a la riera i trobarem un corriols que ens portarà fins a la llera de la riera on hi ha el que en diem la bassa del ànecs per la gran quantitat d'aquest animals que hi havia.

Continuarem la pista sense anar fins el final del còdol sinó que agafarem directes cap a riera avall fins arribar al punt que no hem pogut creuar però que un camí ens ha facilitat continuar per la mateixa riba fins el gorg de l'Oller.

Mes endavant, ens passa el mateix: no podem creuar la riera i agafem un corriol que s'enfila una mica pel marge i pel costat d'un camp fins arribar a un punt on és possible creuar la riera i seguir avall fins arribar al Gorg Salat: un preciós gorg encerclar per parets de roca.

A partir d'aquí cal anar enrere fins a trobar el punt on podem creuar la riera i pujar fins a la solana del genovès i des d'aquí per ampla pista fins a l'aparcament del celler on hi tenim el cotxe.

Ha estat tota una sorpresa aquesta riera.

PictographMountain hut Altitude 867 ft

OLLER DEL MAS

Mas l'Oller

PictographRiver Altitude 768 ft

BASSA DELS ÀNECS

Foto de la bassa dels ànecs

PictographRiver Altitude 792 ft

GORG DE LA CASANOVA

Foto del gorg de la CAsanova

PictographIntersection Altitude 908 ft

CAL AGAFAR EL CORRIOL DE LA DRETA

PictographRiver Altitude 718 ft

GQRGA DE L'OLLER

Foto de la gorga de l'Oller