Gorgs del Brugent a Les Planes d'Hostoles (Vall d'en Bas)

Photo ofGorgs del Brugent a Les Planes d'Hostoles (Vall d'en Bas) Photo ofGorgs del Brugent a Les Planes d'Hostoles (Vall d'en Bas) Photo ofGorgs del Brugent a Les Planes d'Hostoles (Vall d'en Bas)

July 23, 2023
July 2023

near les Planes d'Hostoles, Catalunya (España)

Som a la Garrotxa. El Brugent es un riu de la vall d'en Bas amb uns bonics salts i gorgs, inclosos dins el Espai Protegit del Brugent per tal de preservar l'entorn natural i sobre tot controlar l'accès, almenys a l'Estiu.

Venint d'Olot, abans d'arribar a Les Planes d'Hostoles trobem un gran aparcament amb una caseta d'Informació.
Hem tingut sort, es d'hora, i encara podem comprar el tiquet d'accès.
Sortim a caminar des l'aparcament direcció nord per una carretera asfaltada (camí de Cogolls). Fa un bon SOL . Passem vora el Mas Llober molt ben cuidat , on veiem la via verda ciclista , i també per Vistalegre . des aquí surt un sender a les runes del Castell. Seguim endavant per la carretera, que ara baixa i al cap de poc ja trobem a la nostra dreta un cartell cap el molí de Murris.
Passem la riera de Cogolls, amb força aigua i al cap de poc ja hi som. Hem d'ensenyar el ticket del móbil.
Es un lloc molt bonic amb formacions carstiques on fem un bany ben fresquet.
Tornem enrera fins el Mas Vistalegre i ara anem direcció sud. Segueix fent un bon SOL. Indicacions al grog de Can Poetí, aquest del riu Brugent.
Baixem a trobar la via verda ciclista de Olot a Girona i la seguim una estona fins arribar a un pont. Les escales per baixar al Gorg de Can Poetí son a la dreta. aquest gorg està molt més concorregut, però també hi fem un bany.
Som molt vora el poble de Les Planes d'Hostoles i anem a dinar a Can Remena on mengem molt bé.
Un bonic passeig amb bany i bona companyia.

PS. Amb el passi pots anar a 7 gorgs o salts d'aigua. Nosaltres nomès n'hem visitat 2.

Les Planes Hostoles

Aparcament i punt informatiu dels Gorgs

Senyal

Trobem la via verda, però seguim per la carretera

Al Molí dels Murris

Deixem la carretera

PictographWaterfall Altitude 1,287 ft

Moli dels Murris

Bonica raconada

Al gorg Poeti

Nomès cal baixar les escales